הותמ"ל אישרה את תוכנית ההתחדשות העירונית של מתחם מוהליבר ביהוד

הותמ"ל אישרה את תכנית הפינוי בינוי במתחם מוהליבר ביהוד • חברת ענב תפנה 336 משפחות ממבני שיכון ישנים ותבנה במקומן מגדלים ובהם 1,344 יח"ד

 

 

הוועדה לקידום מתחמים מועדפים לדיור (הותמ"ל) אישרה בשבוע שעבר את תוכנית מוהליבר ביהוד (תמל/2004). המתחם נמצא בין רחוב מוהליבר ממערב, מושב מגשימים ואזור תעשייה יהוד ממזרח, רחוב בן גוריון מצפון ומתחם חברת HP ותחנת כיבוי האש העירונית מדרום. התוכנית כוללת פינוי של 336 יח"ד ישנות לטובת בניית 20 מבנים בגובה של 12-14 קומות ובהם 1,344 יח"ד חדשות. בנוסף, התוכנית כוללת פיתוח שטחי ציבור פתוחים, שטחי מסחר בקומת הקרקע, שדרוג והחלפת תשתיות קיימות, העתקת רחוב בן גוריון צפונה והרחבת הרחובות מוהליבר וכצנלסון, כצירים עירוניים פעילים. התוכנית נערכה ע"י משרד בלנדר אדריכלים.

תוכנית הפינוי בינוי קודמה תחילה במסלול יזמי על ידי חברת ענב ובשלב מאוחר יותר, על פי בקשת עיריית יהוד-מונסון, הועברה למסלול רשויות של הרשות להתחדשות עירונית. לדברי אפי כץ, מנכ"ל ובעלים של חברת ענב, המקדמת את הפינוי בינוי במתחם מוהליבר, "חלק ניכר מתנופת הבנייה בבקעת אונו בשנים הקרובות תתבסס על פרויקטים של פינוי בינוי שהגיעו לשלב הביצוע. רשויות התכנון השכילו להבין כי רק תכניות משמעותיות ורחבות היקף של מתחמי פינוי בינוי יכולות להוביל להתחדשות עירונית משמעותית שמשנה מרקם חיים".