דוח פינטק | פודקאסט

הכירו את ה-Stable Coin: מטבע הקריפטו שעשוי לחולל מהפכה

התנודתיות שמאפיינת את עולם מטבעות הקריפטו פוגעת בשילוב מטבעות אלה בכלכלה • Stable Coin אמור לשנות את המצב ולייצב את המטבע • האם הוא יהיה זה שיחבר את הבלוקצ'יין לכלכלה העצמה? • האזינו

ביטקוין / צילום: שאטרסטוק, א.ס.א.פ קריאייטיב
ביטקוין / צילום: שאטרסטוק, א.ס.א.פ קריאייטיב

סטושי נקמוטו, הממציא האנונימי של מטבע הביטקוין, יצר את הבלוקצ'יין כדי להשיג כמה דברים: הוא רצה לייצר מטבע שיאפשר אנונימיות מוחלטת והעברות כסף שלא יירשמו בשום מאזן שניתן לפקח עליו. הוא גם רצה לייצר מטבע שלא נתון למרותה של אף מדינה. מטבע שלא ניתן לפתח ולא ניתן לשחק בערך שלו בצורה קלה כמו מטבעות הפיאט שמייצרות המדינות השונות של ימינו. אפשר לומר שהוא רצה לייצר מטבע שיהיה בטוח ולא יאפשר זיופים. וזה בדיוק היתרון שלו - אך גם החיסרון שלו. 

הביטקוין והקריפטו'ס האחרים לא ניתנים לשליטה, דבר בגורם לתנודתיות עצומה ולחוסר ביטחון. אז מה עושים? אחת האפשרויות היא ה-Stable Coin, סוג מסוים של מטבעות קריפטו שמערב גם גיבוי מלא של מטבעות הקריפטו במטבעות רגילים, בנכסים או במטבעות קריפטו אחרים. הניסיון הוא לייצר מעין שילוב של מטבע הקריפטו עם העולם החיצוני ולחבר את המטבע הזה אל המערכת של הכלכלה העצמה. 

■■

ד"ר אושי שהם-קראוס הוא דוקטור לפילוסופיה של הכלכלה, עוסק בלימודי עתידים בתחום הפיננסי. לימד במשך שנים בבתי הספר לכלכלה ולמינהל עסקים במכללה למינהל. מרצה ויועץ בתחומי ה-Fintech Wealthtech ,Insurtech. מרצה על התפתחויות טכנולוגיות קרובות והשפעתן על סקטורים שונים בתעשייה ומדריך בשימוש בסכמות חשיבה מתחום לימודי העתידים לטובת עבודה ארגונית. ניתן להשיג את אושי באתר הבית או במייל.

רוצים להתעדכן בענייני בלוקצ'יין ומטבעות דיגיטליים? הצטרפו לערוץ הטלגרם קריפטו גלובס.