רישיון פרטנר תוקן זמנית לאחר שגרעין המייסדים דולל

הפניקס מכרו מניות פרטנר והורידו את גרעין השליטה הישראלי מתחת לנדרש • עקב כך נאלץ משרד התקשורת לתקן את רישיון החברה לתקופה של שנה, עד שיימצא פתרון לבעיה

איציק בנבנישתי, מנכ"ל פרטנר / צילום: תמר מצפי
איציק בנבנישתי, מנכ"ל פרטנר / צילום: תמר מצפי

סוגיית הרכב בעלי המניות בפרטנר מקבלת היום זווית נוספת. החברה מדווחת שעקב ירידה בהחזקות של גורמים ישראליים מתחת למה שמתיר הרישיון של החברה, החליט משרד התקשורת לתקן את רישיון החברה באופן זמני לתקופה של שנה, עד שתיפתר הבעיה.

מסתבר שהרישיון של פרטנר קובע כי בעלי מניות מייסדים יחזיקו לפחות 26% ממניות השליטה בחברה. הרישיון קבע עוד כי סך ההחזקות של הגורמים הישראליים בשליטה לא יפחת מ-5%.

לדברי החברה, קבוצת הפניקס נמנית על גרעין המייסדים, והיא ככל הנראה מכרה את מניותיה למשקיעים זרים. עקב כך נאלץ משרד התקשורת לתקן את הרישיון לפרק זמן של שנה, והפחית את שיעור ההחזקה אותו נדרשים הגורמים הישראליים להחזיק מ-5% ל-3.82% מאמצעי השליטה בחברה. בתקופה זאת תידרש פרטנר כאמור למצוא פתרון לסוגיה.

עניין זה מתווסף גם לסוגיית השליטה בחברה, וזאת על רקע העזיבה של קבוצת סבן והוויתור שלה על המשך השליטה בפרטנר והחזרת מניות השליטה בה בחזרה לקונצרן האצ'יסון.

האצ'יסון ממתינה לקבל היתר מחודש להחזקה במניות השליטה ממשרד התקשורת והיא כבר החלה בתהליך לאחר ששלחה מכתב כוונות שברצונה לחזור לפרטנר כבעלת שליטה.