גנץ: "מציע לנתניהו למצוא את המעמד ההולם את מצבו הייחודי"

עוד אמר לגבי המו"מ: "אני מקבל את חלק מהפשרות, שלא נרכיב את ממשלת החלומות- אך לא אהיה מוכן שנרכיב ממשלת בלהות" • נתניהו: "בוא נממש את ההזדמנויות ההיסטוריות האלה בממשלת אחדות שתוקם עכשיו במתכונת שהצעתי"

בני גנץ / צילום: אלעד מלכה
בני גנץ / צילום: אלעד מלכה

יו"ר כחול לבן בני גנץ מציע לנתניהו בעקבות הגשת כתבי האישום נגדו, למצוא עבורו את מה שכינה "המעמד ההולם את מצבך הייחודי, כזה שיאפשר לך לשוב אם תנקה את שמך". בדבריו בפתח ישיבת הסיעה אמר גנץ כי "אני קורא לנתניהו: אכן יש פשרות בחיים. כחול לבן ניצחה בבחירות, אבל אנחנו מוכנים לאפשר רוטציה בינינו במסגרת ממשלת אחדות. אני אחל בכהונה של שנתיים, בזמן שאתה תוכל להישאר בראשות הליכוד ולטפל בעניינך".

"בניגוד לאחרים- אינני רוצה להעמיד את אזרחי ישראל בפני בחירות יקרות ומיותרות. בפוליטיקה אי אפשר להשיג 100%. פוליטיקה היא אומנות הפשרות. ופשרות בין ערכים הן נכונות כשהן באות לשרת מטרות. מטרות גדולות למען העם והארץ ולא מטרות שבאות לשרת אינטרסים אישיים. אני מקבל את חלק מהפשרות, שלא נרכיב את ממשלת החלומות- אך לא אהיה מוכן שנרכיב ממשלת בלהות". 

גנץ הוסיף: "בפנינו באמת עומדים אתגרים ביטחוניים משמעותיים - איראן מתבססת בגבול הצפון, הזדמנויות מדיניות נקרות בדרכנו ותושבי הדרום נמצאים תחת ירי. בראש המדינה צריך לעמוד מי שמסוגל לאחד אותה גם מול האיומים האלו, ולא ממשלת מעבר חסרת לגיטימציה שבראשה עומד חשוד בפלילים. מהלכים אסטרטגיים ארוכי טווח ומהלכים מדיניים משמעותיים, לא ניתנים לביצוע עם חרב על הצוואר. מהלכים כאלו אינם עניינו של מנהיג אלא של מדינה. מחויבותנו לבקעת הירדן כחומת הביטחון בגבול המזרחי של ישראל, אינה קשורה לסידורי ישיבה סביב שולחן הממשלה אלא לביטחון מדינת ישראל".

 קודם לכן, אמר ראש הממשלה נתניהו  בסיור באשקלון: "שוחחתי אתמול עם הנשיא טראמפ - שיחה חשובה לביטחון ישראל. דיברנו על איראן ועל ההזדמנויות ההיסטוריות שיש לנו בחודשים הקרובים: בקעת הירדן כגבול המזרחי המוכר של מדינת ישראל, וברית הגנה עם ארה"ב. יש לנו אפשרות לממש אותן. ולכן הצעתי לבני גנץ הצעה - בוא נממש את ההזדמנויות ההיסטוריות האלה בממשלת אחדות שתוקם עכשיו במתכונת שהצעתי. הלכתי כאן רחוק מאוד לקראת הדבר הזה כי אנחנו צריכים לממש את ההזדמנויות האלה. אנחנו לא צריכים בחירות נוספות".

לפי ההצהרות, מדובר בסוג של דו שיח של חירשים - כל אחד מהם מזהיר מפני בחירות בשל המצב אבל מתבצר בהצעה שהוא הציע.

יו"ר ישראל ביתנו חבר הכנסת אביגדור ליברמן אמר בישיבת הסיעה כי הוא רוצה ממשלת אחדות, כפי שאמר מהיום הראשון אך שתי המפלגות הגדולות עושות הכל כדי לא להגיע לאחדות והן משחקות באזרחי ישראל כדבריו.

ליברמן מתח ביקורת קשה על פוסט שכתב אריה דרעי יו"ר ש"ס בפייסבוק. "מעולם לא שמעתי אמירה אנטישמית גזענית כפי שכתב דרעי בדף הפייסבוק שלו. על כך שדרשתי 2 מיליארד שקל עבור הפנסיונרים עולי חבר העמים שלא משלמים מיסים. זו עלילה. דרשנו עבור כל הגמלאים במדינה ללא הבדל, הכנסת מינימום בגובה 70 אחוזים משכר המינימום. דרעי נקט בגזענות והשתלחות ללא שום עובדות וללא שום כיסוי."

ליברמן הוסיף ש"מדהים שראשי מפלגות הקואליציה שותקים כאילו בלעו את הלשון. אני פונה לעולים - כשתלכו לקלפי בפעם הבאה תזכרו את שתיקת הכבשים הזו. החרדים לא אויבים, הם יריבים. אנחנו המדינה היחידה בעולם שמממנת חינוך המונע מילדים לימוד אנגלית, מתמטיקה ומחשבים. 150 אלף אברכים יושבים בכוללים על חשבון משלמי המיסים. זה מבורך שילמדו תורה, אבל שיעשו את זה על חשבונם ולא על חשבון מדינת ישראל."

דברים אלה מעידים עוד כי בפועל אין היתכנות לחזרה של ליברמן אל גוש הימין.

*** חזקת החפות: יודגש כי גם לאחר ההחלטה להגיש כתב אישום נגדו, ראש הממשלה בנימין נתניהו הוא בגדר חשוד, מכחיש את המיוחס לו, לא הורשע בביצוע עבירה, ועומדת לו חזקת החפות.