ישראל ביתנו וכחול לבן מתנגדים להעלאת מימון המפלגות בבחירות לכנסת ה-23

בליכוד העלו הצעה להגדיל את יחידות המימון למפלגה מסך של 1.38 מליון שקל ליחידה ל-2.1 מליון שקל • ישראל ביתנו: "לא יאומן שהליכוד לא רק שמוביל אותנו לבחירות נוספות ומיותרת במקום להקים ממשלת אחדות, הוא רוצה שאת המחיר למטרותיו הפוליטיות ישלם הציבור ואנחנו לא ניתן לכך יד"

אביגדור ליברמן  / צילום: טל שניידר, גלובס
אביגדור ליברמן / צילום: טל שניידר, גלובס

היום אחר הצהריים נערכה פגישה של מנכ"לי ומזכ"לי מספר מפלגות בניסיון לחשוב על הצעות מימון מפלגות לאור האפשרות שתתקיים מערכת בחירות שלישית בעוד שבוע. המפלגות נטלו הלוואות גדולות מן הכנסת לקראת הבחירות לכנסת ה-22 ולא מורשות לקבל כעת מקדמות מימון או הלוואות נוספות. היום פרסמנו ב"גלובס" שבליכוד העלו הצעה להגדיל את יחידות המימון מסך של 1.38 מליון שקל ליחידה ל-2.1 מליון שקל (כאשר את הסכום הזה יש להכפיל ב-120 ולהוסיף עוד סכומים המשולמים במסגרת מימון הבחירות). 

אולם היום בבוקר הודיעה סיעת ישראל ביתנו כי תתנגד באופן נחרץ ליוזמה של הליכוד. "ישראל ביתנו מתנגדת בתוקף ליוזמת הליכוד להעלות את יחידת המימון של המפלגות. מדובר פשוט בעושק אזרחי ישראל, באחת מהתקופות הכי קשות מבחינה תקציבית. עוד צפויים קיצוצים וגירעון שיפגעו בציבור הרחב ולכן הדבר האחרון שראוי כרגע זה להכניס את היד לכיס של האזרחים לטובת מפלגות כאלה ואחרות. לא יאומן שהליכוד לא רק שמוביל אותנו לבחירות נוספות ומיותרת במקום להקים ממשלת אחדות, הוא רוצה שאת המחיר למטרותיו הפוליטיות ישלם הציבור ואנחנו לא ניתן לכך יד", מסרו בהודעה של המפלגה.

גם בכחול לבן הודיעו שלא יתנו יד לשינוי זה. יו"ר סיעת כחול לבן, ח"כ אבי ניסנקורן אמר: "כחול לבן עושה בשעות אלה מאמץ כביר למנוע בחירות נוספות ומיותרות שיעלו למשק הישראלי מיליארדי שקלים וישתקו את המערכת למשך חצי שנה נוספת. אין שום סיכוי שנאפשר הכבדה נוספת על הקופה הציבורית שכל מטרתה הוספת כספים למפלגות. בשעה הזו צריכים כולנו להתמקד במשימה אחת ויחידה - הקמת ממשלת אחדות רחב".