משה כחלון רומז על פרישתו מן החיים הפוליטיים בימים הקרובים

לא ברור אם כוונתו של כחלון היא להסיר את שמו מרשימת הליכוד לכנסת הבאה או התפטרות מתפקיד שר האוצר • תוכניותיו לא ברורות אך, ככל הנראה יעבור למגזר הפרטי ויעשה לביתו

משה כחלון / צילום: רפי קוץ, גלובס
משה כחלון / צילום: רפי קוץ, גלובס

שר האוצר משה כחלון אמר ביממה האחרונה (ג') למספר אנשים שונים כי בכוונתו להודיע בימים הקרובים על פרישתו מן החיים הפוליטיים. לא ברור אם כוונתו של כחלון היא להסיר את שמו מרשימת הליכוד לכנסת הבאה או התפטרות מתפקיד שר האוצר. בכל מקרה, הודעה של שר האוצר בתזמון הנוכחי, כאשר בנימין נתניהו לקראת קיום פריימריז לראשות הליכוד וכאשר הכנסת עומדת להתפזר מכוח חוק יסוד הממשלה - מעבירה מסר של נטישת אחד מן האנשים הבכירים ביותר בסביבתו של ראש הממשלה.

כחלון, שעמד בשנים האחרונות בראש מפלגת כולנו ודחף לרפורמות חברתיות כשר האוצר, התאכזב מאוד מתוצאות הבחירות לכנסת ה-21, כשקיבל רק 4 מנדטים. על אף מספר רב של התחייבויות פומביות שלא לחבור לליכוד ולא לאפשר לראש הממשלה נתניהו להמשיך לכהן תחת כתב אישום, אחרי שימוע, כחלון נשאר לצידו של נתניהו בכל החודשים האחרונים ואף תמך בהצבעת פיזור הכנסת ה-21 בסוף חודש מאי.

כעת, אם יפרוש בימים הקרובים, יעמוד כחלון בהתחייבות שלו, שלא לכהן לצידו של ראש ממשלה תחת כתב אישום ואחרי השימוע.

התוכניות של כחלון אינן ברורות בשלב הזה, אך ככל הנראה יעבור למגזר הפרטי ויעשה לביתו.

בעוד הודעת הפרישה עשויה להגיע בתוך ספירת ימיה האחרונים של הכנסת ה-22, הרי שהודעה מפורטת עם הסברים בנוגע לאופן שבו קיבל את החלטתו תימסר רק בהמשך.

יצויין שכחלון לא התראיין כמעט בחודשים האחרונים ונמנע מהופעות פומביות. בראיון לעיתון "מעריב" לפני כמה שבועות הוא רמז שאם לא יהיה שר האוצר אחרי הקמת הממשלה הבאה, הוא יפרוש מן החיים הפוליטיים.

במידה ויפרוש כחלון, יעבור תיק משרד האוצר לידיו של נתניהו, כך קבוע בחוק כהליך של ברירת מחדל. נתניהו מחזיק כיום במספר תפקידי שרים: שר הבריאות, שר החקלאות, שר הרווחה ושר התפוצות. בשבועות האחרונים עלתה השאלה האם נתניהו מחויב לפרוש מתפקידי השרים השונים בהם הוא מחזיק כתוצאה מהלכת דרעי-פנחסי. היועץ המשפטי לממשלה עוד לא הורה לנתניהו להתפטר מאותם תפקידים.

"גלובס" פנה לכחלון לתגובה, אך זו טרם נמסרה.