משטרת ישראל מבקשת לעכב מתן חנינה לנוחי דנקנר בשל מידע חדש

בחדשות 12 נחשף הערב כי דנקנר הועבר מבית הכלא מעשיהו לכלא ניצן לתא בבידוד זאת על סמך מידע חדש בעניינו • דנקנר הגיש בפברואר האחרון בקשת חנינה לנשיא המסתמכת בעיקר על מצבו הרפואי

נוחי דנקנר /צילום: שלומי יוף
נוחי דנקנר /צילום: שלומי יוף

המשטרה מבקשת מנשיא המדינה להקפיא את ההחלטה בבקשת החנינה שהגיש נוחי דנקר. על פי פרסום של משה נוסבאום הערב (ד') בחדשות 12, הבעלים של קבוצת איי.די.בי לשעבר, המרצה עונש של שלוש שנות מאסר בגין פרשת הרצת המניות של איי.די.בי, הועבר מבית הכלא מעשיהו לכלא ניצן לתא בבידוד.

על פי הפרסום, דנקנר לא קיבל הסבר לצעד הדרמטי, אולם לדברי נוסבאום ההחלטה הגיעה בעקבות מידע חדש בעניינו. לצד זאת, המשטרה ביקשה מנשיא המדינה ראובן ריבלין כי ישהה את החלטתו בעניין בקשת החנינה שהגיש דנקנר בשל מידע זה.

בחודש פברואר השנה כ-5 חודשים לאחר שנכלא, הגיש דנקנר בקשת חנינה לנשיא המסתמכת בעיקר על מצבו הרפואי. נקנר פנה בבקשה כי יחון אותו ובכך יאפשר את שחרורו המיידי ממאסרו, וזאת לאור מצבו הבריאותי המידרדר, מצב הוריו המבוגרים וכן הנפילה הדרמטית שחווה בעקבות הפרשה. בבקשת החנינה ביקש דנקנר כי הנשיא יפעל על-פי מידת הרחמים, תוך בחינת מכלול הנסיבות שהובילו אותו למאסרו. עורכי דינו של דנקנר מציינים בבקשה כי יש לשקול את תרומתו של דנקנר לחברה הישראלית ואת האינטרס הציבורי במתן אפשרות לדנקנר להחזיר לציבור את חובותיו על בסיס ההסדר לו התחייב במסגרת קריסת קונצרן אי.די.בי.

הנשיא היה אמור להחליט בימים הקרובים האם לחון את דנקנר, אולם בשל בקשת המשטרה - ההחלטה תוקפא עד לפיזור מסך הערפל.