תמר יסעור מונתה ליו"רית מעגל ידידי בת שבע

וגם: משה ברקת מחפש אקטוארים בצפון אמריקה

תמר יסעור וצבי זיו  / צילום: תמר מצפי
תמר יסעור וצבי זיו / צילום: תמר מצפי

ידידי וידידות להקת המחול בת שבע התכנסו ביום חמישי האחרון במרכז סוזן דלל בתל אביב, שם הם הוזמנו לקחת חלק כקהל בחזרה פתוחה של הלהקה, ליצירה החדשה של אוהד נהרין - 2019. בתום החזרות התקבצו המוזמנים על מנת להרים כוסית, ולא רק לקראת שנת 2020, אלא גם למינויה של תמר יסעור, לשעבר ראשת החטיבה לבנקאות דיגיטלית בבנק לאומי ובעברה מנכ"לית לאומי קארד, לתפקיד יו"רית מעגל ידידי בת שבע.

במסגרת זו תסייע יסעור להרחיב את מעגלי הידידים ותתמוך בגיוס הכספים להקמת קמפוס אמנויות ותרבות בנווה שאנן בתל אביב, מהלך שאותו מובילה להקת בת שבע יחד עם עיריית תל אביב לקראת אכלוס ב-2023. יסעור תפעל לצידה של דינה אלדור, מנכ"לית הלהקה. באורחים שבאו ליהנות מהמחול וגם לברך, היו איש העסקים דוד פורר, רעייתו מיכל והבת נילי; נחמה ויעקב בורק,  מייסד ושותף בקרן אוורגרין. נחמה בורק סיפרה ליסעור כי בעברה היא עשתה מבחני השמה לעבודה בבנק לאומי. עוד הגיע לאירוע, צבי זיו, יו"ר הוועד המנהל של הלהקה, ובעברו מנכ"ל בנק הפועלים; ואחרים.

יעקב ונחמה בורק / צילום: תמר מצפי
 יעקב ונחמה בורק / צילום: תמר מצפי
דוד, נילי ומיכל פורר / צילום: תמר מצפי
 דוד, נילי ומיכל פורר / צילום: תמר מצפי

סיכון באי-ודאות: משה ברקת מחפש אקטוארים בצפון אמריקה 

בכנס השנתי של אגודת האקטוארים בישראל שנערך ביום חמישי האחרון בראשון לציון, השתתף משה ברקת, הממונה על רשות שוק ההון, ביטוח וחיסכון. בין היתר סיפר ברקת לנוכחים ולנוכחות כי קיים ביקוש עצום לאקטוארים שעומדים בסטנדרטים הבינלאומיים מצד אחד, ובמקביל יש מצוקה של אקטוארים בכל השוק הישראלי. 

ברקת סיפר כי בשל מצוקה זו הוא נרשם למאגר אקטוארים בקנדה על מנת לעודד אקטוארים מצפון אמריקה להגיע לעבודה בישראל. 

יאיר המבורגר, יו"ר קבוצת הראל ויו"ר איגוד חברות הביטוח, נזכר והוסיף כי "בראשית דרכי בענף הביטוח היו 15 אקטוארים. היום אנחנו לא יכולים בלעדיהם וצריכים עוד מוחות".

עוד בכנס, הודיעה נעמה חשמונאי, נשיאת אגודת האקטוארים, והאקטוארית הראשית של ביטוח ישיר, על פרישתה מתפקידה באגודה בתום שש שנים. את חשמונאי תחליף האקטוארית דפנה קאופמן.

נעמה חשמונאי ודפנה קאופמן / צילום: יניב כהן
 נעמה חשמונאי ודפנה קאופמן / צילום: יניב כהן
משה ברקת ויאיר המבורגר  / צילום: יניב כהן
 משה ברקת ויאיר המבורגר / צילום: יניב כהן

ארגון הדסה אינטרנשיונל גייס 9 מיליון דולר להקמת מרכז שיקום לנפגעי פעולות איבה

בשבוע שעבר נערך במיאמי אירוע גיוס כספים של ארגון הדסה אינטרנשיונל ישראל. את האירוע אירחו בביתם לינדסי וג'ואי שוטנשטיין, בנם של ג'ני וג'יי שוטנשטיין, בעלי רשת אמריקן איגל. המארחים אף תרמו מיליון דולר באירוע, כאשר סך התרומות הכולל הסתכם ב-9 מיליון דולר. סכום זה, כך על-פי העמותה, יוקדש להקמת מרכז שיקום לחיילים ולנפגעי פעולות איבה בהדסה הר הצופים בירושלים.

את האירוע הובילו השרה והח"כית לשעבר דליה איציק, המכהנת כיו"רית חבר הנאמנים, וראל גודמן, מנכ"ל הדסה אינטרנשיונל ישראל. באירוע השתתף גם ניר כספי, לשעבר לוחם השייטת ששרד פעולות קשות של היחידה, מבעלי רשת קפה לנדוור.

עוד השתתפו: אלן הרשקין, נשיאת ארגון נשות הדסה; הראל ויזל, מנכ"ל ובעל השליטה בקבוצת פוקס, שחיבר בין הדסה אינטרנשיונל לשוטנשטיין; פרופ' זאב רוטשטיין, מנכ"ל המרכז הרפואי הדסה; ד"ר תמר אלרם, מנכ"לית בית החולים הדסה הר הצופים;  רמי לוי, בעל השליטה ברמי לוי שיווק השקמה; יוסי אבו, מנכ"ל דלק קידוחים; חיים כצמן, בעל השליטה בגזית גלוב; האחים ואנשי העסקים ג'ו ורפי נקש; משה ליאון, ראש עיריית ירושלים; שרה אהרונסון, חברה בהדסה אינטרנשיונל; ואחרים. 

המרכז השיקומי החדש מיועד לכלול מחלקות שיקום מגוונות, לספק שירותים נלווים כמו פיזיותרפיה ויציע מגוון טיפולים במתכונת של אשפוז יום שיקומי. בנוסף, תופעל במרכז מערכת רובוטית לתרגול הליכה המאפשרת לטפל בפגיעות חוט שדרה.

רמי לוי / צילום: רעיה קוטרל
 רמי לוי / צילום: רעיה קוטרל
יוסי אבו וג'ו נקש / צילום: רעיה קוטרל
 יוסי אבו וג'ו נקש / צילום: רעיה קוטרל
הראל ויזל, ג'יי וג'ני שוטנשטיין, דליה איציק ושרה אהרונסון  / צילום: רעיה קוטרל
 הראל ויזל, ג'יי וג'ני שוטנשטיין, דליה איציק ושרה אהרונסון / צילום: רעיה קוטרל

בסימן שילוב: מי הגיעו לאירוע ההתרמה של עמותת אלו"ט

אלו"ט, האגודה הלאומית לילדים ובוגרים עם אוטיזם, ערכה בשבוע שעבר אירוע התרמה באולם סמולרש שבאוניברסיטת תל אביב, אליו הגיעו ידידי וידידות העמותה.

עמוס שפירא, יו"ר אלו"ט, והמנכ"ל יואב חפר, קיבלו את האורחות והאורחים, ומנחי האירוע, שעמד בסימן שילוב, היו מגישת "הצינור" שי-לי שינדלר, והעיתונאי בעל האוטיזם אורי יצחקי. כאשר שפירא עלה על הבמה הוא התקשה לקרוא את נאומו, ולשם כך נעזר בפנס הסמארטפון. "תמיד אהבתי את הסלולרי", הוא הפטיר בחיוך, ובכך אולי הזכיר את תקופתו כמנכ"ל סלקום. "כולנו יודעים שלפנינו עוד דרך ארוכה עד שהילדים והבוגרים שלנו יזכו ליחס הולם שמגיע לכל אדם ואזרח במדינה מתוקנת", אמר, "לא נשלים ולא נשקוט עד שכל בוגר עם אוטיזם יזכה למגורים, תעסוקה ומצוי יכולותיו כמו כל אזרח אחר, עד שכול ילד עם אוטיזם יאובחן ויזכה לטיפול מקצועי מהר ככל שרק אפשר; עד שכל ילד במערכת החינוך יזכה לחינוך המותאם לצרכיו; עד שכל ילד וכל בוגר יזכו ליחס והכלה מהציבור בישראל בכל מקום - באוטובוס, ברחוב, במסעדה, בתיאטרון ובגינות המשחקים".

התרגשו והגיעו: רון וקסלר, מנכ"ל קבוצת ישראכרט; אבי בן אסאייג, מנכ"ל אסם; גונן אוסישקין, מנכ"ל אל על; חיה ודוד גרנות, לשעבר מנכ"ל הבנק הבינלאומי; חלי לוי שפירא; רונית בן בסט - סמנכ"לית משאבי אנוש ב- Team8 וחברת המועצה הציבורית של אלו"ט; גלית צוקר, סמנכ"לית משאבי אנוש של סודה סטרים; ורבים אחרים.

דוד גרנות, עמוס וחלי שפירא וחיה גרנות / צילום: דרור סיתהכל
 דוד גרנות, עמוס וחלי שפירא וחיה גרנות / צילום: דרור סיתהכל
אבי בן אסאייג ויואב חפר / צילום: דרור סיתהכל
 אבי בן אסאייג ויואב חפר / צילום: דרור סיתהכל