1,580 דירות חדשות: אושרה תוכנית ההתחדשות העירונית הגדולה באזור הקריות

הוועדה המחוזית חיפה אישרה למתן תוקף תוכנית פינוי-בינוי רחבת-היקף בקריית ים, הכוללת הריסת 260 דירות ישנות ובניית 1,580 דירות בסך-הכול, ולצידן שטחי מסחר ומבני ציבור

מתחם אגש, קרית ים / הדמיה: עוזי גורדון אדריכלים
מתחם אגש, קרית ים / הדמיה: עוזי גורדון אדריכלים

הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה חיפה שבמינהל התכנון, בראשות איתמר בן דוד, אישרה למתן תוקף תוכנית להתחדשות עירונית ("מתחם אג"ש") בקריית ים. התוכנית מתפרסת על שטח של כ-182 דונם וממוקמת בין הרחובות ספיר וירושלים. המתחם כולל כיום 260 יחידות דיור, והתוכנית החדשה כוללת 1,580 יחידות דיור שייבנו במבני מגורים בני 7-26 קומות.

התוכנית מגדירה בנייה ופיתוח של מבני ציבור ושטחים ציבורים פתוחים, מערכת דרכים חדשה ושינוי של חתכֵי הרחובות, על-מנת לשפר ולעודד את חוויית הולכי הרגל ורוכבי האופניים במתחם. בין היתר, התוכנית מציעה להפוך את שדרות ליהמן לציר מרכזי בשכונה החדשה, שיגיע עד חוף הים.

מתכננת מחוז חיפה, ליאת פלד, התייחסה למנגנון מימוש התוכנית ואמרה כי "התוכנית חולקה למתחמים בגדלים שונים, כאשר הסבירות לתחילת מימושם הוא גבוה לאור זמינותם, דבר שעשוי לעודד את השפעתה החיובית על סביבתה הקרובה, הכוללת מבנים רבים שנדרשים לשיפור או פינוי ובינוי שלהם. גבולות התוכנית נמצאים בממשק עם תוכניות התחדשות עירונית שבהכנה, ועל כן, הזמינות הגבוהה למימוש התוכנית הנדונה תיתן אופק ליתר המתחמים".

התוכנית מקודמת בשיתוף-פעולה של עיריית קריית ים, משרד הבינוי והשיכון והרשות הממשלתית להתחדשות עירונית. בראש צוות תכנון התוכנית עומדת האדריכלית דורית שפינט ממשרד עוזי גורדון אדר'.