המשימה החדשה של הוועד בסלקום: לגרום לעובדים להתפקד למפלגות

ועד עובדי סלקום עורך בשעה זו כנס ומפגיש את עובדים עם פוליטיקאים, בהם דוד ביטן ואלעזר שטרן • המטרה: לקדם כוח פוליטי שיפעל לשינוי כללי הרגולציה בשוק התקשורת

ועד עובדי סלקום מכנס היום (ה') מפגש עם מספר חברי כנסת ועיתונאים, וזאת על רקע התוכנית של הוועד הקוראת לעובדי החברה להתפקד כפעילים במפלגות השונות. זאת על-מנת לקדם כוח פוליטי שיפעל לשינוי כללי הרגולציה בשוק התקשורת. בין העיתונאים שהגיעו נמצא עמית סגל, וברשימת הפוליטיקאים המוזמנים נמצאים חבר הכנסת דוד ביטן (הליכוד), יואב קיש (הליכוד), אורית פרקש (כחול לבן) ואלעזר שטרן (כחול לבן).

ח"כ יואב קיש אמר כי "השוק הסלולרי יגיע לקריסה תחת רמת המחירים הנמוכה בשוק שעומדת על 20 שקל. לדבריו, "אין פה שומנים בשוק הזה. זה מסר קשה, כי הקריסה תעלה לנו יותר".

התוכנית של יו"רית ועד העובדים מיה יניב היא למנוע פיטורי עובדים בסלקום ובתעשייה על-ידי הפעלת כוח פוליטי שישנה את כללי הרגולציה בשוק התקשורת. יניב מנהלת משא-ומתן נגד תוכנית ההנהלה לפטר כ-1,000 מעובדי סלקום, במסגרת תוכנית התייעלות שהחברה התחייבה לה מול המשקיעים שלה. 

ח"כ דוד ביטן אמר כי כל המצב בשוק הסלולר נוצר על רקע תחרות מוגזמת, כשכל חברה נותנת מחיר לא הגיוני, והחברה השנייה מנסה להתחרות בה. לדבריו, "הבעיה בשוק התקשורת היא השקעות, וצריך להשקיע כאן הון-עתק, וצריכה להיות התערבות ממשלתית גם בעזרה בהשקעות. בזק והוט התחייבו להשקיע בפריפריה, והן לא עושות את זה. הוט קיבלה הקלות להשקיע בפריפריה של מיליארד שקל, ולא עשתה את זה. בכל העולם המחירים בסלולר ירדו. היום התחרות הורגת את השוק הזה". 

ביטן אמר עוד כי חלק מהפתרון זה לאפשר מיזוגים בשוק ותשתיות תקשורת משתנות, ולכן המדינה צריכה לעזור בהשקעות. לבד החברות לא יכולות לעשות את זה. לדבריו, "צריך להגיע להסכם בין המדינה לבעלי החברות, שהכסף יחזור למדינה כשהמצב ישתפר. שלא יהיו דיבידנדים מאד גדולים. אתם שוכחים שהשוק הזה עובד הפוך. בטלוויזיה אתם מתחרים וגורמים נזק גדול לחברות הטלוויזיה. צריך להגיע לאיזה מתווה שהציבור לא ישלם את המחיר".