"מקווה שמחקריו רציניים יותר": מדוע הגיש נשיא התאחדות התעשיינים תלונה לנשיא הטכניון?

חודש וחצי לפני הבחירות לנשיא ההתאחדות, המרוץ בין שמואל דונרשטיין וד"ר רון תומר מתחמם • הבעת תמיכה בדונרשטיין מצד פרופ' אהוד קינן, נשיא הפקולטה לכימיה בטכניון, מסעירה בימים האחרונים את ההתאחדות והובילה את הנשיא היוצא שרגא ברוש להגיש תלונה נגד פרופ' קינן

שרגא ברוש, נשיא התאחדות התעשיינים היוצא / צילום: שלומי יוסף
שרגא ברוש, נשיא התאחדות התעשיינים היוצא / צילום: שלומי יוסף

חודש וחצי לפני הבחירות לנשיא התאחדות התעשיינים, המרוץ בין המועמדים שמואל דונרשטיין וד"ר רון תומר מתחמם: הבעת תמיכה מצד הפרופ' אהוד קינן, נשיא הפקולטה לכימיה בטכניון בדונרשטיין מסעירה בימים האחרונים את ההתאחדות, והובילה את נשיא ההתאחדות היוצא, שרגא ברוש, להגיש תלונה נגד הפרופ' קינן לפני נשיא הטכניון הפרופ' אורי סיון על כך שקינן מתערב בהליך בחירות פנימי שאינו מעניינו.

בתחילת השבוע קינן הפיץ מכתב ארוך שבו הוא מפרט את הנסיבות שהובילו אותו לתמוך בדונרשטיין וזאת לאחר ש"דמותו של דונרשטיין עוררה את סקרנותי ולכן יזמתי פגישת היכרות עימו", כדבריו. בהמשך מכתבו כתב קינן כי "למדתי על תכניותיו וסדרי העדיפויות שיהיו לו כנשיא, אם ייבחר וזכיתי להכיר פטריוט ישראלי אמיתי, איש צנוע, בעל חזון ומנהיגות טבעית". הוא חתם את מכתבו בכך ש"אם היתה זכות ההצבעה, הייתי נותן את קולי לדונרשטיין".

נשיא ההתאחדות, ברוש ראה במכתבו של קינן התערבות שאינה לגיטימית בהליך בחירות פנימי שמתקיים בהתאחדות והתלונן על כך במכתב ששיגר לנשיא הטכניון, הפרופ' סיון. באותו המכתב ברוש הזכיר לסיון גם את מעורבותו של קינן במהלכים שקדמו לסגירת מכל האמוניה של חיפה כימיקלים (כיום קבוצת חיפה) - באופן שהוביל לסגירת המפעל ולפיטורי מאות עובדים: "פרופ' קינן שם עצמו כממליץ לדונרשטיין שעל כל יכולותיו, תכונותיו, תוכניותיו לעתיד וכו' הצליח ללמוד בפגישה אחת בלבד שהתקיימה ביניהם. אני מקווה כי מחקריו האקדמאיים של קינן 'רציניים' יותר ממחקרו זה", עקץ ברוש והוסיף: "חברי התאחדות התעשיינים לא זקוקים ל"המלצותיו" של הפרופ' קינן וזאת כפי שלא היה עולה בדעתי להתערב בבחירות לנשיא הטכניון".

כך, ברוש דרש מפרופ' סיון לאלץ את קינן להתנצל לפני חברי ההתאחדות על "ניסיונו המוזר להשפיע על הבחירות שעומדות להיערך בינואר 2020".

בסוף ינואר ברוש יסיים תקופת כהונה ממושכת בתפקיד נשיא התאחדות התעשיינים בעקבות ההחלטה להגיש כתב אישום נגדו על עבירות מס. עם תחילת המרוץ לבחירת מחליפו הוא הצהיר כי לא יתמוך פומבית במי משני המועמדים. עם זאת, גורמים שמקורבים לברוש טוענים כי הוא תומך מאחורי הקלעים במועמד תומר.

בתגובה לתמיכתו הגלויה של הפרופ' קינן בדונרשטיין המועמד תומר פנה אליו בימים האחרונים בתלונה משלו: "כאיש אקדמיה שאמור להיות אמון על חקר מאוזן ואמיתי היה מצופה ממך שלפחות תברר ותלמד את הפרטים ואת העובדות טרם הבעת תמיכה פומבית ונלהבת באחד המועמדים לנשיאות ההתאחדות, או שלפחות תאזן בפגישה עם המתמודד השני לפני קבלת החלטתך. בלשון המעטה אומר כי תמוהה העובדה שבחרת להתערב בהליך הבחירות להתאחדות, שכלל אינך חבר בה, ולשמש תעמלן נלהב של צד אחד. כולי תקווה שמחקריך מאוזנים יותר ומוטים פחות".

את תגובתו של הפרופ' קינן, השוהה כעת בחו"ל לא ניתן היה להשיג.