סקר הסקרים: כחול לבן מגדילה את הפער, אבל עדיין לא תצליח להקים ממשלה

מדינת ישראל הולכת לבחירות בפעם השלישית בתוך שנה • סקר הסקרים בודק מי מתחזק, מי נחלש, ומי מתנדנד סביב אחוז החסימה • כל הסקרים מכל כלי התקשורת • "גלובס" עושה סדר ומביא את המספרים העדכניים ביותר של מערכת הבחירות הסוערת

כחול לבן שומרת על פער מול הליכוד בצמרת טבלת המנדטים, ואף מגדילה אותו - כך לפי שני סקרים חדשים שפורסמו הבוקר. לפי סקר "מעריב" כחול לבן זוכה ל-35 מנדטים והליכוד ל-33, אך לפי סקר "ישראל היום" הפער משמעותי יותר - מפלגתו של בני גנץ עם 37 מנדטים ואילו מפלגתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו עם 31 בלבד. ב"מעריב" הבית היהודי נכנסת לראשונה עם 4 מנדטים.  

המסקנה הבולטת ביותר שעולה מסקרי הימים האחרונים, היא שאם אלה יהיו תוצאות בחירות 2020 - הרי ששום דבר לא ישתנה, כל עוד אביגדור ליברמן לא יחליט ללכת עם אחד הצדדים. אף אחת מהמפלגות הגדולות לא תצליח להקים ממשלה יציבה בלי השנייה (בהנחה שכחול לבן לא תקים ממשלה שתסתמך על תמיכה של הרשימה המשותפת). גם במקרה שגדעון סער יעמוד בראשות הליכוד, מצב שלפי רוב הסקרים מחליש את המפלגה, לא ייתן לכחול לבן די כוח כדי להסתדר בלעדיה. הקולות שעוזבים את הליכוד זורמים לש"ס, לימין החדש ולבית היהודי - לא למפלגתם של גנץ ולפיד.

גרף הממוצע מבוסס על חמשת הסקרים האחרונים שפורסמו בכלי התקשורת. סכום המנדטים לא תמיד מגיע ל-120, משום שמפלגת הבית היהודי עוברת את אחוז החסימה בחלק מהסקרים, אבל בממוצע נמצאת מתחתיו:

■ סקר חדשות 13 מתאריך 10 בדצמבר 
סקר וואלה! מתאריך 10 בדצמבר 
■ סקר חדשות 12 מתאריך 12 בדצמבר
■ סקר מעריב מתאריך 13 בדצמבר 
סקר ישראל היום מתאריך 13 בדצמבר

פירוט הסקרים