"צריך נתיבי תחבורה מופרדים לאופניים וכלים חשמליים"

אמרי גלאי גילה בוקר אחד שיש לו צוות אבל אין לו חברה, אז הוא הביא את Wolt לישראל ועשה היסטוריה על גלגלים

הכניסה של Wolt לישראל נולדה כמעט במקרה. חודשים ספורים לפני כן, אמרי גלאי, מנכ"ל הפעילות של החברה בארץ, פנה לכיוון אחר לגמרי. בתחילת 2018 הוא מונה למנכ"ל השלוחה הישראלית של ofo, ענקית האופניים השיתופיים מסין, אבל הפעילות של החברה נקלעה לקשיים בכל העולם, וכמה חודשים לאחר מכן נסגרה גם הפעילות בארץ, במקביל ל-20 מדינות נוספות. גלאי נותר עם הצוות שגייס, אבל ללא חברה.

אישי: בן 30, נשוי, מתגורר בתל אביב

השכלה: תואר ראשון בקרימינולוגיה מאוניברסיטת בר־אילן ותואר שני במינהל עסקים מאוניברסיטת תל אביב

"פנינו ל-Wolt והצענו להם להיכנס לשוק הישראלי, אפילו שיש כאן מעט תושבים. האקזיט של תן ביס הראה את הפוטנציאל הקיים בשוק (בכך מתייחס גלאי לעסקה שבמסגרתה נמכרה תן ביס הישראלית לחברת טייק אווי הולנדית בתמורה ל-135 מיליון אירו, ש' מ')".

במה אתה עוסק במסגרת התפקיד?

"Wolt מחברת בין מסעדות מעולות, לשליחים וללקוחות. התפקיד העיקרי שלי הוא לדאוג שכל הצוותים שלנו מסונכרנים, כך שכל אחד מהצדדים מתפתח וגדל בצורה מאוזנת. כל יום נראה שונה, אך לרוב יום עבודה יכלול ראיונות עם מועמדים לתפקידים פנויים בחברה, שיחות עם עובדים, ניתוח נתונים ופגישות עם שותפים שונים".

אם לא היית ב־Wolt, מה היית עושה?

"הייתי יוצא לדרך עצמאית ומנסה את מזלי בהקמת מיזם או סטארט-אפ".

כשאני שואלת את גלאי מה לדעתו הכי דחוף לתקן כאן, התשובה שלו נשלפת מיד והיא לא מפתיעה: "את תשתיות התחבורה - עם דגש על נתיבי תחבורה מסודרים ומופרדים לאופניים וכלים חשמליים". גם כשאני שואלת אם יש מילה או מושג ששנואים עליו, הוא לא מתלבט: "Rejection - זה שם הקוד אצלנו ב-Wolt כשלקוח מנסה לבצע הזמנה ממסעדה והמסעדה לא מאשרת את ההזמנה".

מה אתה מאחל לעצמך?

"להמשיך להיות בעשייה ולקום כל בוקר עם חיוך על הפנים".