הקמפיין לראשות הליכוד: היום ייערך דיון בבית הדין של התנועה

מדובר במספר עתירות שהועלו ע"י צוותו של ח"כ גדעון סער • סער טוען כי במינהלת הליכוד הוחלט לבטל את שיטת ההצבעה שהייתה נהוגה בעבר, והיא לאפשר לכל מתפקד להצביע בקלפי הנוחה לו ביותר, בין אם מדובר באזור מגוריו או במקום עבודתו

ח"כ גדעון סער / צילום: שלומי יוסף
ח"כ גדעון סער / צילום: שלומי יוסף

במסגרת הקמפיין לראשות הליכוד, ייערך היום (ג') דיון בבית הדין של הליכוד במספר עתירות שהועלו על-ידי צוותו של ח"כ גדעון סער.

סער טוען, באמצעות עו"ד אבי אסיאו, כי במינהלת הליכוד הוחלט לבטל את שיטת ההצבעה שהייתה נהוגה בעבר, והיא לאפשר לכל מתפקד להצביע בקלפי הנוחה לו ביותר, בין אם מדובר באזור מגוריו או במקום עבודתו.

אנשיו של סער מציינים כי היה סיכום בין סער לבין בנימין נתניהו, שהקלפיות בכל הארץ יהיו פתוחות לכל הבוחרים, במיוחד כשמדובר בחג החנוכה, ואנשים רבים עשויים להיות בחופשה (באילת או מקומות אחרים).

לפתיחת קלפיות בכל הארץ עשויה להיות משמעות גם עבור הבוחרים המשויכים לתעשייה האווירית. אם הם יכולים להצביע במקום העבודה, הרי שההצבעה המאורגנת, אשר מובלת במקרים רבים על-ידי ח"כ חיים כץ, היא משמעותית.

ח"כ חיים כץ השתתף אתמול (ב') באירוע השקת הקמפיין של גדעון סער באור-יהודה, אם כי לא היה מבין הנואמים. הוא ציין (בראיון לרדיו 103FM) כי לא החליט במי יתמוך, אלא שהגיע כדי לשמוע, וכי ישמח להגיע גם לאירוע של נתניהו.

כץ הוא חבר אישי ומקורב של סער מזה שנים רבות. השניים ניהלו בהצלחה את קמפיין היבחרו של הנשיא ראובן (רובי) ריבלין ב-2014 נגד שאר צמרת הליכוד, אשר העדיפה את גישת נתניהו (התנגדות לריבלין).

עתירה נוספת של סער, המוגשת בבוקר זה, היא דרישה להציב מצלמות בעת ספירת הקולות של מתפקדי הליכוד. אנשי סער חוששים מרמאויות. בהנהלת הליכוד מתנגדים לכך בשלב הזה, וזאת בניגוד לעמדה התקיפה של הליכוד בעד הצבת מצלמות במהלך מערכת הבחירות מועד ב', כאשר הנושא הגיע לדיונים סוערים בפני ועדת הבחירות.

בעיה מינהלית נוספת הנמצאת בדיונים בקרב בכירי המפלגה, היא מחיקת ספר הבוחרים של הליכוד. בחודשים האחרונים שלח מנכ"ל הליכוד צורי סיסו הודעות הדחה מהתנועה לאלפי מתפקדים. המתפקדים אשר קיבלו הודעות הדחה נחשדים בעיני הליכוד למשויכים ל"ליכודנקים החדשים", ולכן לטעמם מדובר באנשים שאינם תומכים במפלגה.

ח"כ יואב קיש, ראש המטה של סער, צייץ על כך הבוקר את הדברים הבאים: 

"קיבלנו אתמול את ספר הבוחרים. בעיות קשות שאני מקווה שמקורן בטעות ולא ביד מכוונת. בכוונה מחקתי את הציוץ הקודם, מכיוון שאולי הנושא קרה בטעות ויתוקן. ייבדק בבית הדין של התנועה. אנחנו ננצח". 

מוקדם יותר כתב קיש בטוויטר דברים חמורים יותר: "במצודת זאת החליטו שאין חוקים, הכול מותר ואין דמוקרטיה, הם יחליטו מי יכול להצביע. הוסרו מן הספר 65,00 איש, ביניהם ח"כ שרן השכל. הנושא ייבדק בבית הדין של התנועה", הוא כתב, אך כעבור כ-20 דקות מחק את הציוץ הנ"ל והעלה את המסר המעודן יותר.