דרעי: "עולי ברה"מ לא רוצים להיות יהודים"; ליברמן: "מופע שנאה"

לאחר שבסוף השבוע תקף ח"כ אלכס קושניר מישראל ביתנו את המגזר החרדי, יו"ר ש"ס אריה דרעי הגיב בראיון בגלי צה"ל ותקף את המגזר הרוסי • ליברמן לא נשאר חייב

יו"ר ש"ס, אריה דרעי / צילום: רפי קוץ
יו"ר ש"ס, אריה דרעי / צילום: רפי קוץ

אביגדור ליברמן ממשיך בניסיונותיו לגרור את המפלגות החרדיות לקרב בוץ בנושאי דת ומדינה, בניסיון למשוך קולות לקלפי. הפוליטיקאים החרדים עדיין בהתלבטות לאחר שהתאפקו במשך כל מערכת הבחירות בקיץ, כדי לא לסייע לו, וכעת נרשמה תגובה ראשונה חריפה. בסוף השבוע הופץ סרטון שבו ח"כ אלכס קושניר מותח ביקורת קשה, בין השאר, על כך שהחרדים שאינם עובדים ועל היעדר לימודי הליבה. הסרטון שהיה בשפה הרוסית עורר ביקורת רבה ברשתות החברתיות בקרב חרדים, בעיקר עיתונאים, אך הפוליטיקאים כמעט ולא הגיבו.

אתמול בראיון בגלי צה"ל הגיב אריה דרעי על הסרטון באמירה על קושניר: "הוא לא יודע עברית?" - ביקורת שבמדינות אחרות משמשת את מתנגדי ההגירה. דרעי אמר עוד בשידור כי מאות אלפים שאינם יהודים לפי ההלכה מעולי הארצות דוברות הרוסית, "לא רוצים להיות יהודים". ואף הוסיף כי הם צריכים להיות אסירי תודה שלא הוכנסו למעברות כפי שהיה עם העולים מארצות המזרח בשנות החמישים.

ליברמן קפץ על ההזדמנות והבוקר תקף את בדף הפייסבוק שלו את דרעי ואת אחד משני המראיינים, יעקב ברדוגו: "במופע שנאה כלפי העולים מחבר העמים, שכמותו כבר מזמן לא שמענו, סימנו השניים מטרה, להפריד ולפלג בין ציבור העולים מחבר העמים לשעבר לבין הציבור הצברי הוותיק. נראה שהעובדה שדרעי וברדוגו מגיעים מרקע של עליה שסבלה מחוסר שוויון לא לימדה אותם דבר. השופר מבלפור קבע בחוצפה ובעזות מצח כי מפלגת 'ישראל ביתנו' מתבססת כביכול על 400 אלף חסרי דת, שאותם היא מנסה להכניס, בניגוד לרצונו של כלל הציבור, ליהדות 'בדרך לא דרך'. בבורות ובהתנשאות שאינה ראויה, קבע דרעי כי השפה הרוסית יכולה להיות בשימוש רק אצל אלו שלא יודעים לדבר בעברית".

ליברמן הזכיר כי חבר הכנסת קושניר, שעלה בשנת 1992 מאוקרינה, היה מ"פ בגבעתי. עבד בשב"כ. היה שליח של הג'וינט, מ"מ ראש נתיב ומנכ"ל המשרד לקליטת עלייה.

"דרעי בדרכו הבוטה ממשיך להיות יציב בהתבטאויות גזעניות נגד ציבור העולים מבריה"מ לשעבר ועד כה לא התנצל על אמירתו הנבזית מלפני כשבועיים על כך שאותם העולים לא עובדים ולא משלמים מסים, אלא להפך, הוא עמד גם אתמול מאחורי האמירה האומללה הזאת. הפוסל, במומו פוסל וציבור עולי חבר העמים לשעבר לא ישכח את אמירותיו הגזעניות של דרעי ואת העובדה שראשי המפלגות הגדולות עד היום לא גינו את אף אחת מהן", סיכם ליברמן.

בצד החרדי, למרות התבטאויות דרעי מאתמול, עדיין לא החליטו אם לנקוט בקו תקיף כלפי ליברמן, שכאמור עשוי דווקא לסייע לו בקלפי. חבר כנסת מיהדות התורה אמר ל"גלובס" כי "התקפות ליברמן נועדו לגרות אותנו לתגובה, ובציבור שלנו יש מי שדורש שנגיב ונתבע את עלבוננו, אבל זה הקרב שליברמן רוצה, ואנחנו לא רוצים לסייע לו. המצביעים שלנו יגיעו לקלפי גם בלי ה'עידוד הזה'".