גנץ: אפשר למנות מפכ"ל קבוע בהיוועצות איתנו

את הדברים אמר יו"ר כחול לבן בכנס אלי הורביץ לכלכלה וחברה של המכון הישראלי לדמוקרטיה • "הסיבה למערכת הבחירות השלישית היא שחיתות, התעלמות מהאזרחים והתנשאות. נתניהו עסוק בחסינות שלו, ואין ממשלה המקדמת נושאים שחשובים לאזרחים"

ח"כ בני גנץ בכנס אלי הורביץ לכלכלה וחברה / צילום: אלעד מלכה
ח"כ בני גנץ בכנס אלי הורביץ לכלכלה וחברה / צילום: אלעד מלכה

יו"ר כחול לבן, ח"כ בני גנץ, אמר היום (ג'), בכנס אלי הורביץ לכלכלה וחברה של המכון הישראלי לדמוקרטיה, כי הוא חושב שראוי למנות מפכ"ל למשטרה, וכי ראוי שזה יתבצע בהיוועצות עם כחול לבן כמי שעשויים להחליף את הממשלה. "אפשר למצוא פתרונות גם לבעיות הללו, של מינויים", אמר גנץ.

יו"ר כחול לבן התייחס גם לשיקולים פוליטיים של שרים במינויים. לדבריו, בממשלה צריך ראש ממשלה לדעת לעבוד עם מומחים ודרג מקצועי".

"המצב הנוכחי, ששרי ישראל עוסקים בהתנגחות עם דרג מקצועי, הוא בלתי נסבל", אמר גנץ, תוך שהוא רומז לוויכוח האחרון על מינוי ממלאת-מקום פרקליט המדינה.

"אני מקווה שנגיע בבחירות הקרובות להכרעה ברורה, שתאפשר לי להעביר מתפקידו כל שר ושרה שלא פועלים לטובת אזרחי ישראל. הסיבה למערכת הבחירות השלישית היא השחיתות, החסינות, התעלמות מהאזרחים והתנשאות. נתניהו עסוק בחסינות שלו, ואין ממשלה המקדמת נושאים שחשובים לאזרחים", אמר גנץ.

גנץ התייחס בדבריו גם לסדר העדיפויות של הממשלה וטען כי צריך לשים את נושא החינוך ואת נושא התשתיות הלאומיות במקום גבוה יותר לעומת המצב כיום. "אפשר להסתנוור מנתוני המאקרו הטובים, אך האם הנתונים הללו מגיעים לכלל החברה הישראלית? אם וכאשר אהיה ראש ממשלה, מדינת ישראל תיפרד מן הסדר הישן של אי-שוויון, ואנחנו נקיים שוויון אזרחי לכל ילד וילדה ולכל קשיש וקשישה", אמר.

עוד הזהיר גנץ מפני פריצת הנורמות הערכיות בישראל: "אם יימשך הזלזול בשלטון החוק וייפרצו כל הנורמות הערכיות, ישראל יכולה להפוך למדינה נחשלת. לא לעולם חוסן".