Gloat גייסה 25 מיליון דולר כדי לבנות מסלולי קריירה לעובדים

אינטל קפיטל וזרוע ההשקעות של פידליטי הובילו את סבב הגיוס • החברה בונה לעובדים מסלולי קריירה, ומסייעות לארגונים בניהול מערך העובדים שלהם והקידום שלהם

חברת Gloat, שפיתחה פלטפורמה לשימור, פיתוח וגיוס עובדים, הודיעה על השלמת גיוס בהיקף של 25 מיליון דולר בהובלת קרן ההשקעות Eight Roads Ventures, זרוע ההשקעות של פידליטי, ואינטל קפיטל. בגיוס השתתפו גם המשקיעים הקודמים בחברה, הקרנות מאגמה ופיקו פרטנרס. בסך הכל גייסה החברה עד כה 34 מיליון דולר.

Gloat הוקמה בשנת 2015 על ידי בן ראובני, עמיחי שרייבר ודני שטיינברג ומעסיקה כיום 70 עובדים בישראל ובארה"ב. בישראל יש לה כ-600 לקוחות, ובין לקוחותיה בחו"ל נמנית גם חברת יוניליוור. החברה נותנת שירותים הן לעובדים שמחפשים עבודה ורוצים לבנות את מסלול הקריירה שלהם, והן לארגונים שרוצים לנהל את מסלולי הקידום וההכשרה של העובדים שלהם. המודל העסקי מבוסס על הכנסות מהחברות בעבור כל עובד. בחברה לא הסכימו לחשוף את שווי החברה בסבב הגיוס ואת ההכנסות שלה.

"עבדתי בחברת IBM במשך שש שנים, וניסיתי להבין מה הצעד הבא שלי. הלכתי למשאבי אנוש והסתכלו עליי מוזר, כאילו אני לא מרוצה", מספר ראובני בשיחה עם "גלובס". "הדבר היחיד שקיבלתי ב-IBM זה דף עם משרות פנויות, בלי שאמרו לי מה בכלל מתאים לי. היום לעובדים בחברות גדולות יותר קל לחפש מחוץ לחברה מאשר בתוך החברה. השוק משתנה מקצה לקצה, והמילניאלז גורמים לכך שהחברות צריכות להתאים את עצמן, אבל שמנו לב שחברות לא משתמשות באלגוריתמים כדי לחזות ולבנות לאנשים מסלולי קריירה", אומר ראובני.

ראובני אומר כי בהתחלה היו בונים מסלולי קריירה לאנשים ועוזרים להם לעבור בין חברות, אבל אז הבינו שאין סיבה שמסלול הקריירה לא יהיה בתוך החברות עצמן. ב-Gloat בנו מרקטפלייס לחברות גדולות, של מעל 5,000 עובדים. כל הפרטים של עובדי החברה מוזנים לתוך המערכת והחברה מייצרת כלים שמראה לעובד איך הקריירה שלו יכולה להתפתח בתוך החברה. ההזדמנויות האלו יכולות להיות גם בפרויקטים במשרה חלקית, מעבר לתפקיד אחר במשרה מלאה, מתן או קבלת מנטורינג וכו'. "אנחנו עוזרים למעסיק על ידי כך שאנחנו עוזרים לעובדים", אומר ראובני.

בחברה מציינים כי המערכת שלהם מבוססת על בינה מלאכותית. "אנחנו מנסים ללמוד מהפידבקים שהמועמד נותן לנו מה מסלול רלוונטי בעבורו, גם בשביל בניית מסלול הקריירה של מועמדים אחרים", אומר ראובני. המערכת גם מאפשרת לארגון לקבל נתונים ותובנות בזמן אמת באשר לעובדים השונים ובכך מסייעת לו לאתר פערים בכישורים מקצועיים ולתת להם מענה. כמו כן, מסייעת המערכת למנהלים באיתור עובדים מתאימים מתוך הארגון לתפקידים ספציפיים, מבלי שיצטרכו לצאת לתהליך גיוס חיצוני.