"הקרב של היום הוא למעשה הקרב של העתיד"

כך אמר גרי נורת', סגן נשיא לקוחות בלוקהיד מרטין, בועידת התעשיות הביטחוניות של "גלובס" • "הטיסה הראשונה לא הייתה גבוהה אבל הם ראו את העתיד, כמו שמדינת ישראל ראתה את העתיד"

גרי נורת', סגן נשיא לקוחות בלוקהיד מרטין. לשעבר טייס קרב בחיל האוויר האמריקאי / צילום: איל יצהר, גלובס
גרי נורת', סגן נשיא לקוחות בלוקהיד מרטין. לשעבר טייס קרב בחיל האוויר האמריקאי / צילום: איל יצהר, גלובס

"חיל האוויר הישראלי עובדים על המטוסים המורכבים והמתקדמים ביותר בעולם", כך אמר גרי נורת', סגן נשיא לקוחות בלוקהיד מרטין, בועידת התעשיות הביטחוניות בשיתוף "גלובס".

נורת', לשעבר טייס קרב בחיל האוויר האמריקאי, הוסיף ואמר: "היום העתיד כבר כאן. בדיוק אתמול לפני 116 שנה, 2 אנשים שהיה להם רעיון וקונספט עמדו בצפון קרוליינה - האחים רייט, שהיה להם חזון וראו את העתיד. הטיסה הראשונה לא הייתה גבוהה אבל הם ראו את העתיד, כמו שמדינת ישראל ראתה את העתיד. 

"כשה-F35 הגיע לארץ - זה שינה את הדינמיקה באזור. כולנו יודעים שזאת "שכונה קשה". היכולות של המטוס הזה תואמות לדרישות המבצעיות - הוא מספק גמישות מבצעית משמעותית. אנחנו מצפים להגדיל את יכולות נשיאת הנשק בעתיד".

נורת' פירט על יכולות המטוס והוסיף כי בכל מטוס F35 יש תרומה של התעשייה המקומית, לדוגמה בקסדות של אלביט שמשולבות בו.

"הקרב של היום הוא למעשה הקרב של העתיד", אמר נורת'. לדבריו, 20 מטוסים הועברו לישראל עד היום, המטוס נמצא בשימוש וזוכה להערכה. לדבריו, יש רכיבים של התעשייה הישראלית בכל מטוס כזה ברחבי העולם. "אנחנו לא נחים. אנחנו עובדים על בניית יכולות מתקדמות מדי יום".

גילוי מלא: הוועידה לתעשיות ביטחוניות נערכה בשיתוף ובחסות הרצוג פוקס נאמן, לוקהיד מרטין, התעשייה האווירית, רפאל ואלביט מערכות.