"הזמנת מטוסי ה-F-15 IA תתן לתעשיות הביטחוניות תנופה חזקה בשוק העולמי"

כך אמר תא"ל (במיל') אבי ברבר, סגן נשיא בואינג צבאי, חלל וביטחון, ישראל, במסגרת ועידת התעשיות הביטחוניות של "גלובס" בתל אביב • "זה לא רק האווירון – אלא מה שהתעשיות הביטחוניות שלנו מלבישות עליו"

אבי ברבר / צילום: איל יצהר, גלובס
אבי ברבר / צילום: איל יצהר, גלובס

"זה לא רק האווירון - אלא מה שהתעשיות הביטחוניות שלנו מלבישות עליו, ובאופן שמגביר את המחקר והפיתוח ולאחר מכן מגדיל את היצוא שלהן", אמר היום (ד') תא"ל (במיל') אבי ברבר, סגן נשיא בואינג צבאי, חלל וביטחון, ישראל במסגרת ועידת התעשיות הביטחוניות של "גלובס" בתל אביב.

ברבר מסר סקירה מקיפה אודות מטוס הקרב F-15 IA של בואינג, וזאת לקראת הכרעה שצפויה בישראל בקרוב בשאלה אם לרכוש טייסת שלישית של מטוסי F-35 חמקניים מתוצרת לוקהיד מרטין או להצטייד בטייסת של מטוסי F-15 חדשים שבכוחם לשאת כמויות גדולות של סוגי חימוש לעבר מגוון רחב של מטרות.

"מטוסי ה-F-15 IA שונים לגמרי, דור אחד מעל מטוסי ה-F-35, מצוידים במסך מגע שקורא קורדינטות באינפרה אדום ומיוצר באלביט מערכות הישראלית. ברגע שנכנסים לפרויקט כזה, יעשו הזמנות מהתעשיות הביטחוניות שיתבקשו לפתח מערכות של כמה דורות קדימה, מה שמאוחר יותר ירחיב להן גם את יכולות היצוא תוך קבלת תנופה חזקה בשוק העולמי", אמר.

גילוי מלא: הוועידה לתעשיות ביטחוניות נערכה בשיתוף ובחסות הרצוג פוקס נאמן, לוקהיד מרטין, התעשייה האווירית, רפאל ואלביט מערכות.