בתוך שעות: שני פועלי בניין נהרגו בשתי תאונות בנייה

התאונה הראשונה אירעה בשעות הבוקר באתר בנייה של חברת רוטשטיין בבאר יעקב, השנייה באתר לבניית אולם ספורט במושב בני דקלים שבחבל לכיש

אתר בניה / צילום: איל יצהר
אתר בניה / צילום: איל יצהר

שני פועלי בניין נהרגו היום (ה') בשתי תאונות שונות.

התאונה הראשונה אירעה בשעות הבוקר באתר בנייה של חברת רוטשטיין בבאר יעקב. העובד נפצע אנושות לאחר שנפגע מתבנית בטון, וחרף מאמצי החייאה נקבע מותו.

מחברת רוטשטיין נמסר כי: "אנו מביעים צער עמוק על האירוע הטראגי, ומשתתפים בצער המשפחה. הרקע למקרה עדיין נבדק בשטח ע"י הגורמים המקצועיים הרלוונטיים, ויש להמתין לממצאי בדיקתם".

תאונת בנייה בבאר יעקב / צילום: מד"א
 תאונת בנייה בבאר יעקב / צילום: מד"א

בשעות הצהריים נהרג פועל נוסף. על פי הודעת המשטרה, הפועל, בן 28, נהרג באתר לבניית אולם ספורט במושב בני דקלים שבחבל לכיש, לאחר שככל הנראה נפל עליו משטח כבד.

חובש בכיר במד"א, גלעד אוירבך, סיפר: "כשהגענו למקום ראינו את הפועל שוכב באתר הבנייה כשהוא סובל מפציעה רב מערכתית קשה. סיפרו לנו שהוא נפגע מהקיר שקרס וחולץ ע"י הפועלים כשהוא מחוסר הכרה. ביצענו בדיקות רפואיות על מנת להעניק לו טיפול רפואי אבל הוא היה ללא סימני חיים ולא נותר לנו אלא לקבוע את מותו".

המשטרה ומשרד העבודה פתחו בחקירה בשני המקרים.

מארגון קו לעובד נמסר היום: "היום נוספו שני הרוגים למניין ההרוגים בתאונות עבודה בבניין ובכך מגיע מניין העובדים שנהרגו בתאונות עבודה בענף הבניין בשנת 2019 ל-45. זאת לעומת 38 עובדים שנהרגו בענף הבניין בשנה החולפת.

"בנובמבר אשתקד נחתם הסכם בין ההסתדרות למשרד האוצר שמטרתו הייתה שיפור בטיחות העובדים. שנה אחר כך ואין זכר לדברים. אתרי בנייה בהם נהרגים עובדים נסגרים ליומיים בלבד ונפתחים שוב ללא כל בדיקה של הליקויים והאם תוקנו. חקירת התאונות דלה עד מאוד. לכך יש להוסיף כי מרבית סעיפי ההסכם בין ההסתדרות לאוצר לא הושלמו או יושמו. ישראל בדרך למערכת בחירות נוספת, והעובדים ממשיכים בחייהם לשלם על היעדר מדיניות ומשילות".

ד"ר הדס תגרי, מייסדת הקבוצה למאבק בתאונות בניין ותעשייה אמרה: "משרדי הממשלה גוררים רגליהם בקידום הצעדים הנדרשים להגברת בטיחות העובדים, ואפילו התחייבויות שניתנו אשתקד בהסכם עם ההסתדרות - להקמת קו חם לתלונות על הפרות בטיחות, להשעיית קבלנים רשלנים ממאגר הקבלנים המוכרים לעבודות ממשלה, להטלת דרישה להכשרות בטיחות לעובדים - לא יושמו. נדרש שידוד מערכות מיידי בהתנהלות הממשלתית שתעצור את ההפקרות הפוגעת בעובדים".