דירוג חברות התעופה: מי החברה הדייקנית ביותר - ומה עם אל על?

חברת אירופלוט דייקה ב-87% מטיסותיה, מה שהציב אותה בראש הדירוג העולמי • אל על דייקה ב-65.6% מטיסותיה, כאשר משך העיכוב הממוצע שלה עמד על 43 דקות

שדה התעופה באיסטנבול / צילום: AMR ABDALLAH DALSH, רויטרס
שדה התעופה באיסטנבול / צילום: AMR ABDALLAH DALSH, רויטרס

חברת התעופה הרוסית אירופלוט עומדת בראש דירוג חברות התעופה הדייקניות ביותר בעולם, שמפרסמת חברת המחקר Cirium. הנתונים שמנתחים את הענף נסמכים על 35 מיליון טיסות בשנה, המהוות 97% מהטיסות המסחריות. מדובר בכ-100 אלף טיסות ביום. הדוח מתייחס לזמן הנחיתה ביחס ללו"ז המקורי שקבוע לטיסה.

אירופלוט דייקה ב-87% מטיסותיה, מה שהציב אותה בראש הדירוג העולמי ובשוק האירופי. חברת התעופה היפנית ANA דורגה שנייה עם דיוק ב-86.3% מטיסותיה. במקום החמישי דורגה חברת התעופה היפנית המתחרה JAL - מה שגרע מביצועי שתי החברות הללו היה סופות טיפון ששיבשו את לוח הטיסות בחודשים ספטמבר ואוקטובר.

זוכת הדירוג ב-2018, חברת התעופה האמריקאית דלתא איירליינס, תפסה את המקום השלישי עם דיוק ב-85.7% מטיסותיה. גם חברת התעופה הדרום-אמריקאית LATAM, שבסוף 2018 השיקה קו ישיר מתל-אביב לצ'ילה ולברזיל, דורגה במקומות הגבוהים (מובילה את דירוג הסגמנט Global Network) וגם הציגה את השיפורים הטובים ביותר. את המקום הרביעי בדירוג הכולל תפסה חברת הלואו קוסט הברזילאית Azul. במקום הששי דורגה אליטליה עם דיוק בכ-82% מטיסותיה, אחריה אייר פראנס, Emirates, קוריאן אייר ו-SAS.

הדירוג של Cirium בוחן כל שוק בנפרד, אסיה, ארה"ב, אירופה, אמריקה הלטינית ושוק המזרח התיכון, בו מדורגת גם אל על. לפי הדוח הזה, אל על דייקה ב-65.6% מטיסותיה, כאשר משך העיכוב הממוצע שלה עמד על 43 דקות. הנתון הזה מיקם את אל על במקום התשיעי בשוק המזרח התיכון, שאותו מובילה קטאר איירוויז עם דיוק ב-82.5% מטיסותיה. במקום השני אמירייטס. במקום השישי דורגה רויאל ג'ורדניאן עם דיוק ב-77.7% מטיסותיה. שביעית ממוקמת טורקיש איירליינס עם דיוק ב-76.5% מטיסותיה. מתחת לאל על, סוגרת את העשירייה המזרח-תיכונית אג'יפט אייר עם דיוק ב-62% מטיסותיה.