מפלגת העבודה מאחוריו: אבי גבאי מונה למנכ"ל סלקום

המינוי מפתיע בהיבט של הנכונות שלו לחזור לתפקיד ניהולי • איש לא ציפה שגבאי יסכים לחזור לתפקיד מנכ"ל של חברה ועוד של חברת תקשורת • גבאי צפוי להיכנס לתפקיד בשבועות הקרובים ולהחליף את ניר שטרן שעובר לתפקיד מנכ"ל פז

אבי גבאי. מונה למנכ"ל סלקום / צילום: כדיה לוי
אבי גבאי. מונה למנכ"ל סלקום / צילום: כדיה לוי

דירקטוריון סלקום אישר הערב (שבת) את מינוי אבי גבאי למנכ"ל החברה.

מול אבי גבאי התמודדו המועמדים הפנימיים עמוס מאור, סמנכ"ל החטיבה הפרטית בסלקום; ושלומי פרילינג, המשנה למנכ"ל וסמנכ"ל כספים.

המינוי של אבי גבאי מפתיע בהיבט של הנכונות שלו לחזור לתפקיד ניהולי, שכן ההערכה הרווחת בשוק הייתה שגבאי ירצה לחזור לשוק העסקי כיו"ר באחת החברות הגדולות במשק, או שיהיה חלק מקבוצת משקיעים שתתמודד על אחת מקבוצות התקשורת. איש לא ציפה שגבאי יסכים לחזור לתפקיד מנכ"ל של חברה ועוד של חברת תקשורת.

גבאי, שהיה מנכ"ל בזק ומנכ"ל בזק בינלאומי, חוזר לשוק שבו רבים מהמנכ"לים והסמנכ"לים עבדו תחתיו בבזק ובבזק בינלאומי.

כך למשל דודו מזרחי, מנכ"ל בזק, עבד תחת גבאי כמשנה למנכ"ל. רן גוראון, מנכ"ל החברות פלאפון, בזק בינלאומי ו-yes, שימש כמשנה למנכ"ל בבזק תחת גבאי. איציק בנבנישתי, מנכ"ל פרטנר, הובא לבזק בינלאומי כמנכ"ל על-ידי גבאי והחליף אותו.

גבאי צפוי להיכנס לתפקיד בשבועות הקרובים ולהחליף את ניר שטרן שעובר לתפקיד מנכ"ל פז.

עמי אראל, יו"ר דירקטוריון סלקום, מסר: "אני בטוח שמר גבאי, עם הבנתו המצוינת את שוק התקשורת ומנהיגותו, הוא האדם הנכון בזמן הנכון להוביל את סלקום לבצע את תוכנית ההבראה ולחזור לרווחיות. אני רוצה להודות לניר שטרן על שנות שירותו לחברה. אני מאחל לו הצלחה רבה בפועלו העתידי".