נתניהו מאשים: "ינון נמצא בניגוד עניינים חריף, הם חושבים שאנחנו טפשים?"

היועץ המשפטי של הכנסת אמור להודיע מחר כי לאדלשטיין אין זכות וטו למנוע הקמת ועדת כנסת, ולבלום בכך את הדיונים בחסינות לראש הממשלה • ליברמן: "אנחנו נקים את ועדת הכנסת, עם או בלי יו"ר הכנסת"

ראש הממשלה בנימין נתניהו / צילום: חיים צח, לע"מ
ראש הממשלה בנימין נתניהו / צילום: חיים צח, לע"מ

מחר (א') אמור היועץ המשפטי של הכנסת, עו"ד איל ינון, להודיע כי אין ליו"ר הכנסת זכות וטו למנוע הקמת ועדת כנסת, ולבלום בכך את הדיונים בחסינות לראש הממשלה בנימין נתניהו.

מיד לאחר מכן, יפרסם יולי אדלשטיין את החלטתו. בזירה הפוליטית מניחים שאדלשטיין יציין כי אחרי החלטת היועץ המשפטי ינון, לא נותרה בידיו ברירה אלא למלא אחר הוראות החוק. השיח סביב החלפת אדלשטיין יפסק, ככל הנראה.

נתניהו פרסם הערב וידאו ובו האשים את עו"ד ינון בהימצאו בניגוד עניינים חריף. את כחול לבן, אמר נתניהו, לא מעניין "שהיועמ"ש של הכנסת נמצא בניגוד עניינים חריף. רעייתו היא פרקליטה בכירה בצוות התביעה שתפר את התיקים ההזויים נגדי. מצד אחד היא תובעת אותי, ומצד שני הוא מכריע בהגנה שלי. הבנתם?

"נסו לדמיין רגע את ההפך, שרעייתו לא הייתה פרקליטה בכירה בצוות התביעה נגדי אלא פרקליטה בכירה בצוות ההגנה שלי. היו אומרים מיד שזה לא רק ניגוד עניינים חריף, זה מרמה והפרת אמונים בנסיבות מחמירות, תיק 5000. כשתפסו אותו על חם על ניגוד העניינים הזה, מה הוא אמר? הוא אמר שהוא ורעייתו מעולם לא דיברו על התיקים האלה. אתם מאמינים לזה? התיק המפורסם ביותר של תולדות המדינה ששניהם עוסקים בו והם מעולם לא דיברו על זה. הם חושבים שאנחנו טיפשים?ֿ" אמר נתניהו.

מנגד, סיעת כחול לבן פרסמה הערב קטע וידאו ובו ציטוטים של יו"ר הכנסת בנוגע לאי הפיכת הכנסת ל"עיר מקלט לעבריינים". יו"ר הכנסת אדלשטיין אמר את הדברים במקור על חסינותו של ח"כ באסל גטאס מבל״ד, המשותפת.

בנוסף, ח"כ אביגדור ליברמן הופיע הערב בפגוש את העיתונות וחזר על הצורך בהקמת ועדת הכנסת. "אנחנו נקים את ועדת הכנסת, עם או בלי יו"ר הכנסת", אמר ליברמן תוך שהוא מפנה לאפשרות של העברת אדלשטיין מתפקידו.