הכנסות סומוטו מתכווצות, בזמן שהחברה ממשיכה לחפש פתרון לבעיות התוכנה מול מיקרוסופט ואפל

החברה, הפועלת בתחום של שיווק באינטרנט, בווידיאו ובמובייל, דיווחה כי הכנסותיה השנתיות הצטמקו ב-24% ב-2019 • רווח ה-EBITDA של סומוטו הסתכם בשנה שעברה ב-11.7 מיליון דולר - ירידה של 13% מ-2018

אסף יצחיאק / צילום: שלומי יוסף
אסף יצחיאק / צילום: שלומי יוסף

הכנסותיה של חברת סומוטו  הצטמקו בשנת 2019 בכ-24% לעומת ההכנסות ב-2018, וצפויות להסתכם בכ-41 מיליון דולר - כך דיווחה היום החברה לבורסת תל אביב.

הרווח התפעולי לפני פחת, הפחתות והכנסות אחרות (EBITDA) של החברה הסתכם בשנה שעברה בכ-11.7 מיליון דולר - ירידה של 13% לעומת 2018. ברבעון האחרון הסתכמו הכנסות סומוטו בטווח של 7.3-7.7 מיליון דולר - ירידה של כ-14% לעומת הרבעון המקביל ב-2018, וה-EBITDA ירד ב-21% וצפוי להסתכם ב-1.5-1.7 מיליון דולר. עוד עדכנו בסומוטו כי בקופת החברה יש כיום מזומנים בהיקף של כ-23.5 מיליון דולר.

סומוטו, הפועלת בתחום של שיווק באינטרנט, פרסום בווידיאו ובמובייל ואספקת שירותי הפצה של תוכנות ואפליקציות, דיווחה בתחילת יוני כי זיהתה דפוס שלפיו תוכנות האנטי-וירוס במערכת ההפעלה Windows של מיקרוסופט וכן במערכת ההפעלה של מחשבי אפל, פועלות להסרת התוכנה של סומוטו במחשבים האישיים. סומוטו מסרה אז כי היא פועלת למציאת פתרון טכנולוגי כדי למזער את ההשפעה על הכנסותיה ממגזר האפליקציות, וכי התחילה בהפצת פתרון טכנולוגי ראשוני. 

הפגיעה הקשה בתוצאות החברה גרמה מאז לדחייתה, ומאוחר יותר לביטולה, של עסקה שבה אמור היה איש העסקים צביקה בארינבוים לרכוש את פעילותה של סומוטו בכ-50 מיליון דולר. מניית סומוטו הגיבה לדיווח היום בירידה של 4% והשלימה צניחה של 34% מאז הדיווח הראשוני על הבעיה. שווייה של החברה בבורסה הצטמק לכ-106 מיליון שקל.

לטענת סומוטו בדיווח היום, "החברה השלימה פתרונות טכנולוגיים מסוימים, לרבות בקשר עם פיתוח מוצרים חדשים, המאפשרים לה, בנקודת זמן זו, להפיץ את מוצריה, אך בהיקפים מצומצמים, עדיין, ביחס להיקפי ההפצה הרגילים. החברה ממשיכה לפעול על מנת לאפשר את השבת הפצת תוכנות החברה לפעילות בהיקפים רגילים בסביבת מערכות ההפעלה של מיקרוסופט ואפל". עוד ציינו בסומוטו כי "ככל שהחברה לא תשלים פתרונות טכנולוגיים נוספים, לרבות פיתוח מוצרים חדשים, הנדרשים על מנת למזער את ההשפעה של המתואר לעיל על פעילות החברה, וככל שלא תחזור להפיץ את תוכנות החברה בהיקפים רגילים, עלול להיווצר קיטון נוסף בתוצאות פעילות החברה מתחום הפצת האפליקציות".