סגן שר האוצר מוותר על המינוי לשר השיכון: "לא רציתי שמינויי יהיה על חשבון פיטוריה של השרה שאשא ביטון"

סגן שר האוצר יצחק כהן מש"ס הודיע שהוא מוותר על התפקיד בשל הבעייתיות שנוצרה עם העברת שאשא ביטון לתפקיד שרת הרווחה • פסיקת בג"ץ מלפני כשבועיים קבעה שאין לעשות סבבים פנים ממשלתיים בתקופת מעבר וכי ניתן למנות שרים רק מתפקידי שרים שעזבו באופן מוחלט

יצחק כהן / צילום: איל יצהר, גלובס
יצחק כהן / צילום: איל יצהר, גלובס

סגן שר האוצר יצחק כהן מש"ס הודיע היום (ו') שהוא מוותר על תפקיד שר השיכון, בשל הבעייתיות שנוצרה עם העברת שאשא ביטון לתפקיד שרת הרווחה. פסיקת בג"ץ מלפני כשבועיים קבעה שאין לעשות סבבים פנים ממשלתיים בתקופת מעבר וכי ניתן למנות שרים רק מתפקידי שרים שעזבו באופן מוחלט.

נתניהו התכוון למנות את ח"כ דוד ביטן לשר החקלאות (אך זה ויתר על המינוי), שאשא ביטון לשרת רווחה, כהן לתפקיד שר השיכון וחוטובלי לשרת התפוצות.

בהודעת כהן נאמר: "לא רציתי שמינויי יהיה על חשבון פיטוריה של השרה שאשא ביטון. זו לא דרכי ובניגוד לאופיי. אני מעדיף להמשיך במשרד האוצר ולקדם יוזמות ופעולות למען כלל הציבור בישראל".

ש"ס מסרו כי הוחלט היום כי ח"כ משולם נהרי, סגן שר הפנים, ימונה לסגן שר העבודה והרווחה עם סמכויות נרחבות, בדגש על טיפול באוכלוסיות מוחלשות. בש"ס אומרים שנהרי לא יעסוק בסמכויות בתחום אישורי העבודה בשבתות.