דוחות נטפליקס: עקפה את תחזיות הרווח, פספסה בגידול במנויים בארה"ב

הרווח הנקי ברבעון הרביעי זינק פי ארבעה ל-587 מיליון דולר, וההכנסות צמחו ב-30% ל-5.47 מיליארד דולר • הגידול במספר המנויים בארה"ב עומד על 550 אלף, מתחת לציפיות ל-589 אלף מנויים נוספים • נטפליקס הצליחה לעקוף את הציפיות לעלייה במספר המנויים הגלובליים

ריד הייסטינגס, מנכ"ל נטפליקס / צילום: Steve Marcus, רויטרס
ריד הייסטינגס, מנכ"ל נטפליקס / צילום: Steve Marcus, רויטרס

ענקית הסטרימינג נטפליקס פרסמה הערב (ג') את דוחותיה לרבעון הרביעי של 2019, שמציגים זינוק ברווחים לצד גיוס מאכזב של מנויים חדשים בארה"ב. 

הרווח הנקי הכולל של נטפליקס ברבעון עומד על 587 מיליון דולר, לעומת 134 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד. בסיכום שנתי הרווח הנקי זינק ב-54% ל-1.87 מיליארד דולר. הרווח למניה ברבעון הרביעי עמד על 1.3 דולר, לעומת ציפיות האנליסטים שהיו לרווח של 53 סנט למניה. ההכנסות זינקו ב-30% ל-5.47 מיליארד דולר, לעומת ציפיות להכנסות של 5.45 מיליארד דולר.

עם זאת, הגידול במספר המנויים בארה"ב עומד על 550 אלף, מתחת לציפיות ל-589 אלף מנויים נוספים. לעומת זאת, מספר המנויים בתשלום הגלובליים שהתווספו לשירות גדול מהציפיות - 8.3 מיליון לעומת 7.2 מיליון. 

החברה דיווחה על תזרים מזומנים חופשי שלילי של 1.7 מיליארד דולר בסוף הרבעון הרביעי. בכל 2019, תזרים המזומנים החופשי השלילי הסתכם ב-3.3 מיליארד דולר.

מניית נטפליקס  עברה מירידות של כ-2% במסחר המאוחר לעליות קלות. 

נטפליקס צופה כי ההכנסות ברבעון הראשון של 2020 יעמדו על 5.73 מיליארד דולר - צמיחה שנתית של 29%. ציפיות האנליסטים היו להכנסות של 5.76 מיליארד דולר. הרווח הצפוי למניה ברבעון הראשון - 1.66 דולר - הוא דווקא מעל ציפיות האנליסטים לרווח של 1.2 דולר. 

מדובר ברבעון הראשון של נטפליקס מאז שהושקו שירותי הסטרימינג המתחרים דיסני פלוס ואפל TV פלוס. בקרוב "מלחמות הסטרימינג" צפויות להפוך להחריף, כאשר במאי גם וורנר מדיה של AT&T תשיק את שירות HBO מקס, ו-NBC Universal תשיק את שירות Peacock ביולי. במכתב למשקיעים נטפליקס השוותה בין מספר החיפושים בגוגל של תכנים שלה ושל המתחרות כדי להראות שהגולשים מראים בה עניין רב יותר.

החברה התייחסה לגידול המאכזב במספר המנויים בארה"ב ובקנדה, וציינה כי הנתון אכן נוגע למלחמות הסטרימינג וגם לשינויי מחירים שנעשו לאחרונה בשירות. "אנחנו עובדים קשה כמו תמיד כדי לשפר את השירות שלנו, על-מנת להילחם בגורמים האלה ולהביא לגידול גבוה יותר במספר המנויים עם הזמן", נכתב במכתב למשקיעים.