עוזב ומוכר: טל רז מימש מניות שיכון ובינוי ב-1.3 מיליון שקל

לאחר המכירה, נותרו בידיו של רז מניות בשווי נוכחי המתקרב ל-2.5 מיליון שקל • לפני הצטרפותו לאפקון משו"ב שימש בין היתר כמנכ"ל עיתון מעריב וכמנכ"ל כלל פיננסים

טל רז / צילום: סיון פרג'
טל רז / צילום: סיון פרג'

לאחר הודעתה של חברת התעשייה אפקון  בתחילת השבוע על מינויו של טל רז לתפקיד מנהל הכספים הראשי שלה, מימש רז נתח ממניותיו בחברת הנדל"ן והתשתיות שיכון ובינוי  (שו"ב), ממנה הוא מגיע לאפקון. מהעדכון שפרסמה שיכון ובינוי בנושא עולה כי ביום שלישי האחרון מכר רז בבורסה כ-0.02% מהון החברה בתמורה כוללת של כ-1.3 מיליון שקל. לאחר המכירה, נותרו בידיו של רז מניות בשווי נוכחי המתקרב ל-2.5 מיליון שקל.

רז (59) הוא דמות מוכרת בשוק ההון המקומי, ולפני הצטרפותו לשו"ב שימש בין היתר כמנכ"ל עיתון מעריב וכמנכ"ל כלל פיננסים. הוא החל לכהן כמנהל הכספים הראשי של שו"ב בתחילת אפריל 2013, כשהייתה תחת שליטתה של שרי אריסון, ו ב דצמבר 2018 הודי ע לחברה על כוונתו לסיים את תפקידו, מבלי שנקבע מועד פרישתו. באפקון טרם הודיעו על מועד כניסתו לתפקיד החדש, או פירטו לגבי תנאי העסקתו. בתפקידו בשו"ב נהנה רז ממשכורת חודשית של 90 אלף שקל, צמודה למדד, נוסף לעוד הטבות.

ב-2018 עלות העסקתו הסתכמה ב-3.4 מיליון שקל וכללה שכר בעלות שהתקרבה ל-1.6 מיליון שקל, מענק של 865 אלף שקל, תגמול מנייתי של כ-200 אלף שקל ו"תשלומים בקשר לסיום יחסי עובד מעביד" של 750 אלף שקל. עם הגעתו של רז לאפקון, הוא מצטרף למנכ"ל ירון קריסי, שהגיע גם הוא משו"ב, ובתפקידו הנוכחי נהנה משכר חודשי של 94 אלף שקל, צמוד למדד.

אפקון, הפועלת בתחום של פרויקטים של תשתיות, מערכות אלקטרומכניות, תקשורת, בקרה ואוטומציה, ונמצאת בשליטת משפחת שמלצר, נסחרת בבורסה בשווי נוכחי של כ-800 מיליון שקל, אחרי שבשנה האחרונה נחלשה מנייתה בכ-5%.