דוחות מיקרוסופט הלילה: "מתחילה לסגור את הפער במחשוב ענן"

ענקית המחשוב תפרסם לאחר המסחר את תוצאותיה לרבעון • אנליסטים צופים לה הכנסות של 35.7 מיליארד דולר, צמיחה שנתית של 10% ורווח למניה של 1.3 דולר

מנכ"ל מיקרוסופט, סאטיה נאדלה / צילום: רויטרס, Sergio Perez
מנכ"ל מיקרוסופט, סאטיה נאדלה / צילום: רויטרס, Sergio Perez

ענקית הטכנולוגיה מיקרוסופט , תדווח הלילה על תוצאותיה הכספיות לרבעון הפיסקלי השני של 2020. אנליסטים צופים לה הכנסות של 35.7 מיליארד דולר, צמיחה שנתית של 10% ורווח למניה של 1.3 דולר.

בתחום הענן מיקרוסופט מראה קצב צמיחה מהיר משל המתחרה הגדולה שלה אמזון, שמובילה את שוק הענן העולמי. למרות שקצב הצמיחה של מיקרוסופט בתחום מאט, הוא נשאר גבוה וצפוי להישאר גבוה משל אמזון. לפי חברת המחקר AllianceBernstein, שולי הרווח של מיקרוסופט בתחום הענן נמוכים משל אמזון, אך בחברה צופים כי מיקרוסופט תצליח לשנות את המגמה.

ברבעון הפיסקלי הראשון מיקרוסופט הכניסה 11.6 מיליארד דולר מהענן המסחרי, צמיחה שנתית של 36%. הענן החכם צמח ב-27% והכניס 10.8 מיליארד דולר, ואז'ור צמח ב-59% בשנה. מיקרוסופט גברה לאחרונה על אמזון וזכתה בחוזה מחשוב הענן של הפנטגון, JEDI, מה שעשוי לסייע עוד יותר להצמחת הכנסות הענן שלה.

האנליסט דן איבס מוודבוש כתב בדוח למשקיעים כי "לדעתנו מיקרוסופט נשארת בעמדה מעוררת קנאה כשהיא נכנסת ל-2020, עם הצלחתה בתחום הענן והזכייה ב-JEDI, ופועלת באופן אפקטיבי גם בתחום אופיס 365 והראייה האסטרטגית סביב אז'ור. בעוד ששירות AWS של אמזון ממשיך להוביל בתחום הענן, אנחנו מאמינים שמיקרוסופט מתחילה לסגור את הפער, ומיקרוסופט חווה עלייה בהוצאות של ארגונים על עננים ציבוריים והיברידיים".

חטיבת הפרודוקטיביות והתהליכים העסקיים של מיקרוסופט, שכוללת את אופיס 365, הכניסה 11.1 מיליארד דולר ברבעון הפיסקלי הראשון, צמיחה שנתית של 13%. ההכנסות מאופיס 365 צמחו ב-25%.

מניית מיקרוסופט צמחה ב-55% במהלך 2019, בעיקר בשל ההצלחה של שירות הענן אז'ור ובתחום מכירות המנויים לתוכנות כמו אופיס 365.

תחום המחשוב האישי צמח ברבעון הקודם בקצב איטי בהרבה - 4%, אך עדיין הביא להכנסות של 11.1 מיליארד דולר.

אך ייתכן שגם בתחום זה ההכנסות יצמחו בקצב מהיר יותר בקרוב - החודש מיקרוסופט הפסיקה לתמוך במחשבים אישיים עם ווינדוס 7, מה שעשוי להביא לצמיחה עתידית פוטנציאלית במכירות המסחריות והצרכניות של ווינדוס 10. מצד שני, מכירות המחשבים האישיים בעולם צפויות לרדת השנה לפי הערכות, ומשקיעים יחפשו סימנים לגבי האופן בו השוק המאט ישפיע על העסק של ווינדוס.

האנליסטית התר בליני מגולדמן זאקס כתבה בדוח למשקיעים כי "למרות שקשה לחשב את ההשפעה על מיקרוסופט בשל הרשיונות המורכבים של החברה, השותפים שלנו שמו לב ששדרוג לגרסה חדשה יותר של ווינדוס מובילה לעליית מחיר כמעט בכל המקרים".