כל עכבה לטובה? מניית מלאנוקס בשיא כל הזמנים ומתקרבת למחירה בעסקת המכירה לאנבידיה

המניה נסחרת במעל 120 דולר - אף על פי שאין חדש עם אישור הרגולטור הסיני לעסקה • ייתכן כי המשקיעים מאמינים שהאישור הסיני צפוי להגיע בקרוב, או שאינם סבורים כי ביטול העסקה יהיה תרחיש בלתי נסבל למלאנוקס, ואיך כל זה קשור לנגיף הקורונה?

איל וולדמן, מייסד ומנכ"ל מלאנוקס / צילום: איל יצהר
איל וולדמן, מייסד ומנכ"ל מלאנוקס / צילום: איל יצהר

הדוחות החזקים שפרסמה חברת הטכנולוגיה מלאנוקס בשבוע שעבר הקפיצו את המניה  שלה לראשונה אל מעל 120 דולר, שיא כל הזמנים. לאחר שנחלשה מעט ביום שישי היא ננעלה במחיר שקרוב ל-121 דולר, כך שמחירה היום נמוך רק ב-3.3% ממחיר המניה שנקבע בעסקה למכירתה לאנבידיה - 125 דולר - מכירה שעדיין מתעכבת.

במלאנוקס התייחסו היום (א') לנושא השפעת נגיף הקורונה על פעילות החברה וכחלק מכך גם להמתנה לאישור הרגולטור הסיני.
מהחברה נמסר כי "משרדי מלאנוקס בסין פזורים בערים בייג'ין, שנזן, הונג-זו ושנגחאי. פעילות החברה כוללת R&D -מחקר ופיתוח, מכירות, שיווק וקווי ייצור. למלאנוקס למעלה ממאה ועשרים עובדים בסין, מתוכם שלושה עובדים ישראלים - שניים מהם חזרו לארץ ואחד נשאר בסין לבקשתו. בנוסף, בוטלו טיסות של עובדים ישראלים לסין ושל עובדים סינים לישראל. החברה תרמה מסיכות לכל העובדים הסינים וממשיכה לעקוב אחר הנחיות הממשל ולפעול בהתאם. בשלב זה אין למצב השפעה על הפעילות העסקית של החברה. בנוגע לעסקה עם NVIDIA -אנו מחכים לאישור הרגולטור הסיני".

מלאנוקס מפתחת ומשווקת ציוד תקשורת להעברת נתונים מהירה. העסקה עם אנבידיה דווחה לראשונה בחודש מרץ שעבר, והייתה אמורה להיסגר עד סוף 2019, אך עיכובים בהשגת האישור הרגולטורי הנדרש בסין מונעים משתי החברות להשלים את העסקה. העובדה שמחיר המניה מתקרב למחיר העסקה יכול לאותת על כך שהמשקיעים מאמינים שאישור כזה צפוי להגיע בזמן הקרוב (אולי לאחר סיום חגיגות ראש השנה הסיני, שבלי כל קשר נפגעו השנה מהתפרצות וירוס הקורונה); אפשרות אחרת היא שהמשקיעים סבורים שגם ביטול העסקה אינו תרחיש בלתי נסבל למלאנוקס, שיכולה להמשיך לצמוח גם כחברה עצמאית - במיוחד לאחר התוצאות הפיננסיות הטובות ב-2019.

מכל מקום, במלאנוקס ממשיכים להמתין להשלמת העסקה. ההסכם שנחתם בין החברות קבע שניתן לבטל את העסקה אם לא תושלם עד 10 בדצמבר 2019, אך בכפוף לשתי הארכות של התקופה, בנות שלושה חודשים כל אחת, במטרה לקבל את האישורים הרגולטוריים הנדרשים. במילים אחרות, העיכוב לא מהווה בשלב זה עילה לביטול ההסכם. נזכיר שגם מכירת אורבוטק לידי KLA-Tencor התעכבה בזמנו בכחודשיים בשל עיכובים בקבלת אישור הרגולטור הסיני, על רקע מלחמת הסחר בין סין לארה"ב, אך הושלמה לבסוף לפני כשנה, 11 חודשים לאחר הדיווח על חתימת העסקה.

בדוחות הכספיים של 2019 שפורסמו בשבוע שעבר, מלאנוקס עקפה באופן משמעותי את תחזיות האנליסטים. ניתן לייחס חלק מההפתעה לכך שמלאנוקס הפסיקה לפרסם תחזיות ולערוך שיחות ועידה עם האנליסטים מאז שהודיעה על העסקה עם אנבידיה.

ההכנסות ברבעון הרביעי זינקו ב-30.9% ביחס לרבעון המקביל והסתכמו ב-380 מיליון דולר, לעומת תחזית האנליסטים ל-336 מיליון דולר. הרווח הנקי Non-GAAP למניה הסתכם ב-2.31 דולרים, לא פחות מ-61 סנטים יותר מתחזיות האנליסטים. בכך הסתיימה שנת 2019 עם הכנסות של מעל 1.3 מיליארד דולר (צמיחה של 22.2%) ועם רווח נקי Non-GAAP בסך 393 מיליון דולר, שהם 7.13 דולרים למניה.

פרמטר נוסף שבו נרשם זינוק מרשים הוא כמות המזומנים בקופה: בסוף השנה היו לה בקופה 876 מיליון דולר במזומנים והשקעות לטווח קצר, לעומת 438 מיליון דולר לפני שנודע על רכישתה על-ידי אנבידיה. זאת, לאחר שמלאנוקס ייצרה במהלך 2019 תזרים מזומנים של כ-425 מיליון דולר מפעילות שוטפת. אנבידיה אמורה לשלם תמורת מלאנוקס 7.36 מיליארד דולר (כולל המניות החסומות, האופציות והתגמול ההוני שבידי העובדים), כלומר כ-6.5 מיליארד דולר בנטרול המזומנים בקופה, לעומת כ-6.9 מיליארד דולר בנטרולם כשנודע על הרכישה לראשונה.