בלוטרייך השלים מימוש מניות ב-70 מיליון שקל, ומישורים שייסד בדרך להפרת חלק מאמות-המידה הפיננסיות להן התחייבה

לפי מישורים, מכירת המניות של בלוטרייך, זמן קצר אחרי הנפקת מניות שביצעה החברה בה גייסה כ-50 מיליון שקל, הובילה למצב שבו "קובננטים מסוימים באחד משטרי הנאמנות של סדרות האג"ח, וכן מול אחד מהגופים המממנים, עלולים להיות מופרים" • מחזיקי האג"ח הבולטים בוחנים את צעדיהם

גיל בלוטרייך, מייסד חברת הנדל"ן מישורים / צילום: איל יצהר, גלובס
גיל בלוטרייך, מייסד חברת הנדל"ן מישורים / צילום: איל יצהר, גלובס

גיל בלוטרייך, מייסד חברת הנדל"ן מישורים , ממשיך לממש נתחים ממניותיו בחברה, מה שמציב אותה בדרך להפרת חלק מאמות-המידה הפיננסיות להן התחייבה מול מחזיקי האג"ח ומול אחד הגופים המממנים אותה.

כל זאת על רקע הסכסוך הנמשך כבר יותר משנה בין בלוטרייך לבין שותפו לשליטה במישורים, איל ההון הקנדי אלכס שניידר, שבעקבות המכירות האחרונות של בלוטרייך מחזק את מעמדו כבעל המניות המרכזי במישורים.

מישורים עדכנה אודות הפרת אמות-המידה לאחר סיום המסחר אתמול, בהמשך לעדכון שפרסמה על מכירת נתח של כ-5% מהון החברה שביצע בלוטרייך מחוץ לבורסה, תמורת כ-19 מיליון שקל. בעקבות מכירת המניות, נותר בלוטרייך עם החזקה של כ-15% מהון מישורים, אחרי שבתחילת השבוע מכר כ-12% ממניות החברה תמורת כ-48 מיליון שקל - מה שהשלים לו מימוש בהיקף של קרוב ל-70 מיליון שקל תוך פחות משבוע.

את המכירות ביצע בלוטרייך לפי מחיר מניה של כ-11 שקל - דומה לשוויה הנוכחי, לאחר קפיצה שנתית של כ-80%, אשר משקף למישורים שווי נוכחי של כ-380 מיליון שקל.

"לא צופה דרישה לפירעון מיידי"

לפי מישורים, מכירת המניות של בלוטרייך שנעשתה זמן קצר אחרי הנפקת מניות שביצעה החברה, במסגרתה גייסה כ-50 מיליון שקל, הובילה למצב שבו "קובננטים מסוימים באחד משטרי הנאמנות של סדרות איגרות החוב, וכן בהסכם מול אחד מהגופים המממנים של החברה, עלולים להיות מופרים".

במישורים הוסיפו, כי "בכוונת החברה לנקוט בכל הצעדים הסבירים שביכולתה על-מנת למנוע הפרה של הקובננטים כאמור, והעמדה לפירעון מיידי של סדרת האג"ח ושל החוב לגוף המממן". עוד ציינו כי "החברה החלה לפעול מול הגוף המממן, ולהערכתה אין בכוונתו להעמיד את החוב לפירעון מיידי".

ככל הידוע, מחזיקי האג"ח הבולטים מבצעים בחינות לגבי מצבה של מישורים, וטרם התקבלה החלטה כיצד לפעול בנושא. לחברה 4 סדרות אג"ח בהיקף המתקרב ל-470 מיליון שקל, הנסחרות בתשואות של עד כ-5.5%.

עדיין שותף שווה בשליטה

מישורים פועלת בתחום הנדל"ן המניב בישראל ובארה"ב, וכן בתחום המלונאות בקנדה ובארה"ב באמצעות החברה הבת סקייליין, וכאמור נמצאת כבר יותר משנה בכותרות בשל הסכסוך הנמשך בין בלוטרייך ושניידר.

כפי שציינו מקורביו של בלוטרייך מוקדם יותר השבוע, ההחלטה על מכירת המניות התקבלה לאחר שנודע לו כי שניידר רכש מניות בהנפקת ההון שביצעה מישורים בשבוע שעבר, וזאת לטענת בלוטרייך בניגוד להחלטת בימ"ש ולפיה עליו ועל שותפו "להימנע מביצוע פעולות שיש בהן להשפיע על מבנה הבעלות במישורים עד למתן פסק דין בעניין".

מטעמו של שניידר נמסר מוקדם יותר השבוע כי "בלוטרייך מוותר על זכויותיו במישורים עם מכירת מניותיו. האמון בחברות תחת שליטתו של שניידר קיבל משנה תוקף במכירת המניות שביצע בלוטרייך לשחקנים בשוק ההון שהזרימו ביקושים, בידיעה שבלוטרייך מוכר את מניותיו ונמצא בתהליך היפרדות מהחברה".

שניידר השקיע כ-20 מיליון שקל מהסכום בהנפקת המניות שביצעה מישורים, ושמר על חלקו בחברה, בהיקף של כ-42% מההון, אחרי שבחודש ספטמבר האחרון רכש יחד עם המנכ"ל היוצא של חברת אי.די.בי, שולם לפידות (שקיבל ככל הידוע מימון משניידר) קרוב ל-8% מהונה של מישורים, מידי קבוצת הראל, בהשקעה משותפת של כ-26 מיליון שקל.

הנפקת המניות הנוכחית נעשתה לפי מחיר מניה של כ-11 שקל - הדומה למחיר בו מכר בלוטרייך את מניותיו. למרות צמצום חלקו של בלוטרייך בחברה, ככל הידוע לפי הסכם השותפות שיש לו עם שניידר, כל עוד הוא נותר עם לפחות 15% מהמניות - הוא נחשב לשותף שווה בשליטה מכוח הסכם השליטה של השניים.