"תביא את הכסף": האמירה הקשה של נפתלי בנט לעבר החרדים

במפלגות החרדיות לא הגיבו עד כה רשמית לדבריו הקשים של בנט, אך בכיר באחת מהן אמר ל"גלובס": "על אמירות הרבה פחות גרועות – הגבנו בחריפות. זו אמירה כמעט אנטישמית, ועל בנט למהר ולהוציא הבהרה והתנצלות"

עוד ירי בנגמ"ש של בלוק הימין, הפעם מכיוונו של נפתלי בנט באמירה קשה לעבר המפלגות החרדיות. יו"ר ימינה צוטט בפרסום ראשון של נתי יפת בעיתון "זמן ישראל" כי אמר בכינוס בחירות בגבעת שמואל בהקשר לברית ימין-חרדים: "איתם זה נורא קל, החרדים אומרים תביא לי את הכסף. אתה רוצה מדינה פלסטינית, תעשה. אתה לא רוצה, אל תעשה... אתה רוצה מהלך כזה או אחר בכלכלה, אתה רוצה מלחמת לבנון השנייה? הם אומרים, תביא לי את הכסף".

במפלגות החרדיות לא הגיבו עד כה רשמית לדבריו הקשים של בנט, אך בכיר באחת מהן אמר ל"גלובס": "על אמירות הרבה פחות גרועות - הגבנו בחריפות, זו אמירה כמעט אנטישמית, ועל בנט למהר ולהוציא הבהרה והתנצלות".

בנט אכן פרסם הודעת הבהרה: "האמירה עוותה והוצאה לחלוטין מהקשרה. השר בנט עובד בשיתוף פעולה עם החרדים ומעריך מאוד את הציבור החרדי. לא הייתה כל כוונה לפגוע, ואנו מתנצלים אם מישהו נפגע".

לא בטוח שההבהרה הזו מספקת, והיא תשמש מן הסתם בסיס לעימותים עתידיים, אבל בינתיים לפחות היא לא הובילה לפיצוץ.

בכינוס בבית כנסת בגבעת שמואל אמר עוד בנט כי יש "אפס סיכוי" להצטרפות של ימינה לקואליציה בהובלת כחול לבן. "למרות עלה התאנה של הנדל והאוזר, הם שמאל והדי אנ איי שלהם זה שמאל אנטי-דתי".