יו"ר רע"מ: להקים ועדות שמירה אזרחיות נגד "טרור תג מחיר"

הודעתו של ח"כ מנסור עבאס באה לאחר אירוע הוונדליזם הלאומני בכפר ג'ש (גוש חלב) בגליל שבו נוקבו צמיגיהן של מכוניות ורוססו כתובות נאצה נגד ערבים

ח"כ מנסור עבאס / צילום: דוברות רע"מ
ח"כ מנסור עבאס / צילום: דוברות רע"מ

חבר הכנסת מנסור עבאס (יו"ר רע"מ וראש צוות הרשימה המשותפת למלחמה באלימות), קרא להקים ועדות שמירה אזרחיות, ממתנדבים לא חמושים, שמטרתן להגן על היישובים הערביים מפני התקפות חוזרות ונשנות על ידי מה שהגדיר קבוצת "טרור תג מחיר", לפעול לפתרון סכסוכים מקומיים, ולהוות גורם להרתעה חברתית כלפי מבצעי פשעים פליליים ביישובים ערביים. הודעתו של עבאס באה לאחר אירוע הוונדליזם הלאומני בכפר ג'ש (גוש חלב) בגליל שבו נוקבו צמיגיהן של מכוניות ורוססו כתובות נאצה נגד ערבים.

לדברי עבאס, "התושבים חייבים לקחת אחריות על עצמנו ועל החברה שלנו, לאחר שרשויות החוק אינן מסוגלות להרתיע טרוריסטים ופושעים, ולהביאם לדין".

הוא מציע כי ועדות השמירה הקהילתיות יהיו בפיקוח המועצות המקומיות והעיריות הערביות, ובתיאום מלא עם המשטרה, ובהנחיה ומעקב של ועדה ציבורית המייצגת נכבדים, משפחות, אנשי דת, חינוך ואנשי ציבור.

הוא קרא לראשי המועצות והעיריות ליזום אמנה מתאימה, ותוכנית פעולה בכל ישוב למציאת והפעלת ועדות המשמר המקומיות.

עבאס פנה היום במכתב לשר לביטחון הפנים גלעד ארדן וביקש ממנו להוציא גינוי ברור לאירוע בגוש חלב, וביקש ממנו גם להורות לכוחות המשטרה לעשות הכל על מנת להביא למעצרם של ה"טרוריסטים", כדבריו, שחיבלו בכפר ג'ש ולהבאתם לדין, ובנוסף לפצות כספית את התושבים שניזוקו.

"אי עצירת המפגעים בכפר ג'ש בפרט ובכל האירועים הגזעניים שהתרחשו עד היום נותנת אור ירוק לעוד שנאה וגזענות, ולעוד פיגועים שעלולים להביא חס וחלילה לפגיעה בחיי אדם", כך אמר ח"כ עבאס.