לראשונה באפריקה: חולה ראשון בנגיף הקורונה אובחן במצרים

החולה, אזרח זר, הועבר עם אבחונו לבידוד בבית חולים במדינה • דובר משרד הבריאות במצרים ציין כי גילוי המחלה התבצע במהירות הודות לתכנית מניעה שמבצע המשרד, במסגרתה נערך מעקב אחר נוסעים • הוירוס גבה 1,523 קורבנות עד כה, רובם במחוז חוביי שבסין

מצרים /  צילום:  Shutterstock א.ס.א.פ קריאייטיב
מצרים / צילום: Shutterstock א.ס.א.פ קריאייטיב

מצרים אישרה אמש (שישי) כי זוהה מקרה ראשון של תחלואה בנגיף קורונה בשטחה. על פי הודעת משרד הבריאות במדינה, מדובר באזרח זר שעם אבחונו הוכנס לבידוד בבית החולים. עוד נמסר כי המקרה הועבר לידיעת ארגון הבריאות העולמי וכי כל אמצעי המניעה הדרושים ננקטו. זהו המקרה הראשון שבו התגלה חולה בנגיף ביבשת אפריקה.

ד"ר חאלד מג'אהד, יועץ שרת הבריאות ודובר המשרד, הבהיר כי המשרד הצליח לגלות את החולה הראשון בזכות תכנית המניעה של המשרד. מדובר בהפעלת מערכת אלקטרונית לרישם ומעקב אחר הנוסעים המגיעים לארץ ממדינות בהן התגלה הנגיף.

גם בתאילנד התגלה מקרה נוסף של הדבקות בווירוס קורונה, משרד הבריאות במדינה דיווח שבעקבות המקרה הזה עלה מספר החולים בתאילנד ל-34.

ארגון הבריאות העולמי מסר כי בשבוע הקרוב יצא צוות שיעבוד יחד עם סין על החקירה על התפרצות הנגיף. על פי הודעת מנכ"ל הארגון, ד"ר טדרוס אדהנום גברהיסוס, החקירה תתמקד באופן בו מתפשט הנגיף ובחומרת המחלה. בנוסף לכך, בחקירה יבדקו גם פרטים נוספים כמו כיצד, היכן ומתי למעלה מ- 1,700 עובדי הבריאות נדבקו בנגיף החדש.

הנהלת אתר הדיסנילנד בהונג קונג הסכימה להשאיל לממשלה שטח פנוי בפארק על מנת שיוכלו להקים מתקן הסגר. לדברי הממשלה, השימוש יעשה ב-60 דונם מהאתר, השמורים להרחבת פארק השועשועים, זאת על מנת שיהיה ניתן להחזיר את התושבים ש"נתקעו" בסין בשל הנגיף. כ-2,000 תושבי הונג קונג תקועים במחוז הוביי ו-10 נדבקו בנגיף הקורונה.

חבר מועצת המדינה וואנגיי, המשמש גם כשר החוץ של סין, אמר כי כמה מדינות הגיבו בהגזמה להתפרצות הנגיף. לדבריו, המדינות רק יצרו פניקה שלא נחוצה. "השתמשנו בכל אמצעי המניעה ושלטנו בהשפעה", אמר וואנג. "מאמצים כל כך מקיפים, עד שאני לא יכול לראות אף מדינה אחרת שתוכל לעשות זאת".

הבוקר מסרה ועדת הבריאות הלאומית של סין כי ישנם 2,641 מקרים של הידבקות בווירוס קורונה ביממה האחרונה, ו-143 מקרי מוות. מספר הנדבקים הכולל עומד על 66,493 בני אדם. בשלב זה, כ-55,749 חולים מקבלים טיפולים, בעוד 1,523 בני אדם מתו מהמגיפה, שפרצה בבירת מחוז חוביי, ווהאן, בחודש דצמבר.

משרד הבריאות בסין הודיע כי שישה אנשי רפואה מתו עד כה כתוצאה מהווירוס, ו-1,716 מהם נדבקו. עוד נמסר כי כמות הצוותים הרפואיים שנדבק הולך וגובר עם הזמן. בתי החולים בסין מתריעים שוב ושוב כי יש מחסור רב בציוד המשמש להגנה מפני הידבקות, והמחסור העיקרי הוא במסכות פנים.

כמו כן, הממשל הסיני הודיע הלילה כי על כל תושבי בייג'ינג החוזרים לעיר, לאחר חזרתם אליה מחופשות החגים הסיניים, לבודד עצמם בביתם ל-14 יום או להסתכן בענישה, זאת על מנת למנוע את התפשטות הנגיף.

מאות מקרים נרשמו ביותר מ-20 מדינות וטריטוריות מחוץ לסין, ויפן היא אחת המדינות שנפגעו באופן הקשה ביותר. הקורבן הראשון במדינה הייתה אישה כבת 80, שהתגוררה במחוז קנגאווה הסמוך לטוקיו. זה מקרה המוות השלישי שנגרם בוודאות מהמחלה מחוץ לרפובליקה העממית - לאחר מקרי מוות בהונג קונג ובפיליפינים. מקבלי ההחלטות בטוקיו החליטו להעלות הילוך באבחון ובמאמצי ההכלה לאחר מקרה המוות וכן זיהומים של חולים נוספים, בהם רופא ונהג מונית.