מחשש להתפשטות הקורונה: דרעי הרחיב את צו איסור הכניסה לאזרחים זרים

שר הפנים קבע כי ימנע כניסתם לישראל של זרים ששהו בשבועיים האחרונים בתאילנד, הונג קונג, סינגפור ומקאו • זאת, בנוסף לצו התקף לגבי סין וברקע החלטת משרד הבריאות על הרחבת בידוד הבית לשבים ממדינות אלה

אריה דרעי / צילום: רפי קוץ
אריה דרעי / צילום: רפי קוץ

שר הפנים אריה דרעי הורה הערב (ב') על מניעת כניסה לישראל של אזרחים זרים ששהו בשבועיים האחרונים בתאילנד, הונג קונג, סינגפור ומקאו. בכך, הרחיב דרעי את צו סגירת השערים שהוטל עד כה רק על סין. כניסתם תימנע דרך מעברי הגבול היבשתיים, האוויריים והימיים.

החלטתו של השר מגיעה ברקע הודעת משרד הבריאות על הרחבת בידוד הבית לשבים ממדינות אלה, בעקבות חשש מהתפשטות נגיף הקורונה שגבה עד כה עד חייהם של יותר מ-1,700 בני אדם. שר הבריאות יעקב ליצמן וצוות המומחים במשרדו החליטו כי השבים מיעדים אלה ישהו בבידוד בביתם עד להשלמת 14 יום ממועד החזרה - גם אם הם אינם סובלים מתסמינים כלשהם.

מוקדם יותר היום, שר החקלאות צחי הנגבי ביקש להאריך את שהיית העובדים הזרים מתאילנד בישראל, ולא להביא עובדים חדשים במקומם. בקשתו הוגשה שעות לפני שאמורה לצאת טיסה מתאילנד, ועליה עשרות עובדים זרים למשקים חקלאיים. לדברי הנגבי, "צריך להאריך שהיית עובדי החקלאות מתאילנד בארץ, ולא לאשר כניסת חדשים".

בנוסף לטיסה הקרובה, במהלך השבועות הקרובים מתוכננת הגעה של מאות עובדים נוספים מתאילנד. הנגבי הנחה את מנכ"ל משרדו, שלמה בן אליהו, לפנות למשרדי הבריאות, הפנים והחוץ, ולהביא בפניהם את עמדת משרדו, לפיה מן הראוי להימנע בעת הזו מהגעת עובדים חדשים. "החקלאים אינם יכולים לעמוד בהנחיות משרד הבריאות ולהבטיח כי העובדים החדשים יהיו בהשגחה מתמדת, יהיו מבודדים מן הסביבה, יעברו בדיקות רפואיות קבועות ויישארו בבידוד במקרה של חשש למחלה", הסביר הנגבי.