ועדת הכספים הגדילה את תקציב ועדת הבחירות ב-41 מיליון שקל

ועדת הבחירות ביקשה להגדיל את תקציבה ב-66 מיליון שקל, אך ח"כ משה גפני טען כי לאור המצב הפוליטי,הכנסת מאשרת תקציבים לפעילות הכרחיות בלבד • במהלך דיון ועדת הבחירות הציגה מנכ"לית הוועדה תוכנית להקמת קלפיות למבודדי הקורונה שיאוישו על ידי עובדי מד"א: "אף אחד אחר לא מוכן לעבוד שם"

אורלי עדס / צילום: עדינה ולמן, דוברות הכנסת
אורלי עדס / צילום: עדינה ולמן, דוברות הכנסת

ועדת הכספים אישרה את תקציב ועדת הבחירות המרכזית, לשנה זו, הכולל את תקציה הבחירות לכנסת ה-23 וכן תקציב שוטף של הוועדה. עם זאת, חברי הכנסת לא הסכימו למלוא התוספת שביקשה ועדת הבחירות, ועמדה על 66 מיליון שקל.

הנימוק של חברי הכנסת, לרבות יושב ראש הוועדה משה גפני היה כי לאור המצב הפוליטי, הכנסת מאשרת תקציבים לפעילות הכרחיות בלבד, כמו בכל הפניות התקציביות. לדברי גפני: "התקציב יאפשר לכם לפעול מספר חודשים נוספים, ישנם ילדים בסיכון וצרכים דחופים אחרים שאינם מתוקצבים למרות תחנונים, נוכח המצב במדינה".

ולמספרים: הוועדה ביקשה תקציב של 404 מיליון שקל, המשקף עלייה של 66 מיליון שקל לעומת תקציב הבחירות הקודמות. בשל התנגדות חברי הכנסת, אושר תקציב הבחירות הישיר הנאמד בכ-379 מיליון. ואילו מתוך התקציב השוטף של ועדת הבחירות, שאינו קשור לבחירות עצמן, אישרה הוועדה רק את ההוצאות עד חודש יולי בהיקף של כ-15 מיליון שקל. היתר ימתין לאישור הכנסת הבאה.

קלפיות מיוחדות למבודדי הקורונה

במהלך הדיון הציגה ועדת הבחירות כי היא פועלת להקמת 12 עד 15 קלפיות ייעודיות באוהלים ברחבי הארץ, לצרכי הצבעה של מבודדי הקורונה. קלפיות אלו יאויישו ככל הנראה על ידי מתנדבים של מגן דוד אדום.

במהלך הדיון של הוועדה ביקש גפני הבהרות לעניין היערכות ועדת הבחירות להצבעה על רקע נגיף הקורונה. בתשובה, הציגה עדס את היערכות הוועדה כדי לאפשר לאנשים השוהים בבידוד להצביע בבחירות: "לפני יומיים ניתן צו מנכ"ל משרד הבריאות הקובע שכל מי שבבידוד ואין לו תסמינים יוכל לצאת להצבעה, בהתאם להנחיות - לצאת עם מסכה, לא בתחבורה ציבורית ועוד. "

עוד הסבירה עדס את הקשיים בהקמה של קלפיות כאלה: "אנחנו מנסים לייצר מהלך של 12 עד 15 קלפיות ייעודיות שאנחנו מקימים ברחבי הארץ לצורך כך. המספרים משתנים מידי יום, אנשים נכנסים ויוצאים מבידוד, ואנחנו עוקבים אחר כך. אנחנו רוצים לעשות זאת בערים מרכזיות, זה יהיה באוהלים, אנחנו מייצרים מפרט לאוהל מיוחד, עם הפרדה בין חברי ועדת הקלפי למצביעים.

"מנכ"ל מד"א מתגייס לכך, הוא מגייס לנו עובדים מקרב מד"א, אף אחד אחר לא מוכן לעבוד שם. המבודדים יכנסו עם אמצעים וכפפות ומסכות, יהיו אמצעי מיגון לסדרנים. אני מאוד מקווה שלא נגיע לעלויות כבדות, ושנוכל לצמצם בדברים אחרים, כדי שלא נצטרך תקציב נוסף."