בעלי אתר חלפנות הקריפטו BITIN נעצר בחשד לעבירות מס והלבנת הון

בר מיטלמן הוא אחד מארבעת החשודים שנעצרו אתמול לחקירה, ומעצרו הוארך עד ל-3 במרץ • עסק החלפת המטבעות הדיגיטליים, שבו מעורבים לכאורה החשודים, פעל ללא רישיון למתן שירותים פיננסיים ובלי לשלם מס הכנסה

בר מיטלמן, בעלי BITIN, בכתבה ב"שישי עם אילה חסון" ששודרה בערוץ עשר ב-2018 / צילום מסך מפייסבוק
בר מיטלמן, בעלי BITIN, בכתבה ב"שישי עם אילה חסון" ששודרה בערוץ עשר ב-2018 / צילום מסך מפייסבוק

בר מיטלמן, הבעלים והמנהל של אתר חלפנות מטבעות הקריפטו הישראלי BITIN, העוסק בקנייה ומכירה של מטבעות דיגיטליים, הוא אחד מארבעת החשודים שנעצרו אתמול (ג') בבוקר לחקירה, בחשד למעורבות בביצוע עבירות על-פי פקודת מס הכנסה והלבנת הון.

על מעצרם של הארבעה דווח אתמול באתר "גלובס", לאחר שיחידת הסייבר הארצית, הפועלת במסגרת יחידת להב 433 של משטרת ישראל, יחד עם יחידת "יהלום" ברשות המסים, פתחו בחקירה גלויה, בסיוע הרשות לאיסור הלבנת הון ומימון טרור ובליווי מחלקת הסייבר בפרקליטות המדינה.

כפי שפורסם אתמול, ארבעת החשודים, כל אחד על-פי חלקו, עסקו בהמרה (שירותי צ'יינג') של מטבעות דיגיטליים, תוך שהם נמנעים מלדווח לרשויות אכיפת החוק על מעשיהם. על-פי החשד, עסק החלפנות שבו מעורבים לכאורה ארבעת החשודים, פעל ללא רישיון למתן שירותים פיננסיים ובלי לשלם מסים על הכנסותיו.

עם מעצרם של החשודים, ערכו חוקרי יחידת הסייבר, יחידת יהלום ויחידת הכלבנים של רשות המסים חיפוש לשם תפיסת אמצעי אחסון דיגיטליים ומיצוי הראיות הנדרשות לגיבוש החשד, וכמו כן, נתפסו סכומי כסף בשווי מיליוני שקלים. ארבעת החשודים הובאו אתמול לחקירה במשטרה, ובהמשך לדיון בעניינם בבית משפט השלום בראשון-לציון, שם הוארך מעצרם.

"פעם ראשונה שעשיתי משהו פזיז"

מעצרו של מיטלמן, תושב ההתנחלות שערי תקוה, הוארך עד ל-3 במרץ, ואילו מעצרם של שלושת החשודים האחרים, ששמם נאסר לפרסום בהוראת בית המשפט, לבקשת עורכי דינם, הוארך עד למחר, 27 בפברואר. עילות המעצר של מיטלמן כוללות שיבוש הליכי חקירה, סיכון ביטחונו של הציבור וצורך בנקיטת הליכי חקירה שלא ניתן לקיימם אלא כשהחשוד במעצר.

מלבד שירותי קנייה ומכירה של 12 סוגי מטבעות דיגיטליים, ובהם ביטקוין, את'ר, XRP ומטבעות נוספים, מציע למכירה אתר BITIN, שמיטלמן הוא בעליו ומנהלו, גם ארנקי חומרה מאובטחים מסוג Ledger Nano S או Trezor. המידע באתר מציין, בין השאר, כי ניתן לקנות באמצעות ביטין מטבעות דיגיטליים בתשלום במזומן או בהעברה בנקאית. "ניתן לתאם מיקום שנוח לשני הצדדים, או לחלופין להיפגש במשרדי אתר ביטין בהרצליה פיתוח, רחוב חרש 5", נכתב באתר.

בראיון לאתר Crypto Jungle בפברואר 2018 סיפר מיטלמן על עצמו, בין השאר: "נולדתי ברמת-אביב, ולאחר מכן עברתי לגור ביישוב במרכז הארץ. ב-2016, מיד עם ההיכרות העמוקה שלי עם עולם הקריפטו, הבנתי שזה הדבר - מהפכה לכל דבר - ושאני רוצה לקחת בה חלק. הקפאתי את התואר שלי בשנה השנייה בכלכלה ומינהל עסקים ועטתי על התחום. אולי באופן שטותי משכתי כסף שהיה ברשותי בזמנו ורכשתי ביטקוין.

"בתור בן אדם עם אופי סולידי, שאינו לוקח סיכונים, זו הייתה פעם ראשונה שעשיתי משהו פזיז, וברגע אחד נכנסתי לעולם חדש - דבר שהתברר כחיובי. לאחר מכן התחלתי בעשייה בתחום, מתכנות של אתר מודעות יד 2 בביטקוין (אתר Bitme), ניהול קהילה רחבה בתחום, המונה מעל 10,000 איש, ומתן שירותי קנייה ומכירה של אותם מטבעות וירטואליים מרתקים באינטרנט. בנוסף, יש לי משרד תיווך לנכסים, דירות ונדל"ן אחר, והכל להשכרה ומכירה בביטקוין, המתנהל באתר Bithome". 

*** חזקת החפות: בר מיטלמן ושאר החשודים בפרשה (ששמם לא הותר לפרסום) הם בגדר חשודים בלבד במעשים האמורים, ועומדת להם חזקת החפות.

רוצים להתעדכן בענייני בלוקצ'יין ומטבעות דיגיטליים? הצטרפו לערוץ הטלגרם קריפטו גלובס.