אלמנטור גייסה 15 מיליון דולר כדי להתחרות ב-Wix על בוני האתרים המקצועיים

חברת אלמנטור גייסה את כל הסכום מקרן לייטספיד • החברה הוקמה ב-2016 ועברה לרווחיות לאחר כמה חודשים

חברת אלמנטור, שפיתחה פלטפורמה לבניית אתרים מקצועיים, הודיעה על גיוס של 15 מיליון דולר מקרן לייטספיד, שנוסף לגיוס סיד של 850 אלף דולר. אלמנטור פונה למעצבים, משווקים ובוני אתרים ומסייעת לכל אחד לעשות את עבודתו על גבי אותה פלטפורמה. עד כה נבנו על בסיס המערכת 4 מיליון אתרים, ובחברה מציינים כי בכל חודש נבנים 200 אלף אתרים פעילים חדשים.

"יש עשרות מיליוני אנשים שמגדירים את עצמם כיוצרים בסביבת אינטרנט. זה מקצוע חדש. פעם הם היו מעצבים או מתכנתים, ובוני אתרים זה שילוב של שניהם. הם צריכים לבנות לעצמם את הביזנס שלהם, ובנינו קהילה סביבם. הקהילה מאוד מעורבת, למשל בתרגם לעוד שפות, ובהתפתחות של המוצרים והשירותים המשלימים שלנו סביב אלמנטור", מספר יוני לוקנסבורג, המנכ"ל ואחד משני המייסדים.

תחום בניית האתרים רווי במתחרות, בראשן חברת Wix הישראלית, אך באלמנטור מציינים כי הם פונים לבוני אתרים מקצועיים, בעוד ש-Wix מתמקדת במערכת לבניית אתרים בקלות. עם זאת, ב-Wix השיקו לפני כשנתיים את Wix Code, שפונה לקהל מקצועי. "Wix הם שחקנים גדולים, ולא ראינו אותם כובשים את השוק המקצועי. אני רואה את קצב הגידול שלנו, ובסוף זה מבחן ההמונים", אומר לוקנסבורג.

"DIY (עשה זאת בעצמך) זאת מגמה עולמית, ששמה דגש על הנגשה, אבל קוד פתוח חשוב לאנשי מקצוע. אחת ההצלחות שלנו, בלי 3,000 עובדים, זה החיבור העמוק שיש לנו לאותם בוני אתרים", אמר לוקנסבורג. והדגיש: "אני חייב להגיד ש-Wix היא דוגמה מצוינת לחברה בשוק שלנו שאפשר להקים מישראל. אנחנו רואה בה סוג של השראה".

המודל העסקי של אלמנטור, בדומה לזה של Wix, הוא Freemium, כלומר מוצר שניתן להשתמש בו בחינם, אך שימוש בפיצ'רים מתקדמים מחייב תשלום. הם מסבירים כי הגבול אצלם עובר בין שימוש פרטי לשימוש מקצועי. מכיוון שהם פונים בעיקר לקהל מקצועי, סביר להניח כי חלק גדול מהמשתמשים משלם. הם מציינים כי יש להם מאות אלפי לקוחות משלמים וכי בשלוש השנים האחרונות, ברציפות, הם הכפילו את כל המטריקות. "אין שבוע שאנחנו לא מוסיפים פיצ'ר. קרוב ל70% מהפיצ'רים שאנחנו מוציאים מבוסס על בקשות של המשתמשים".

החברה הוקמה על-ידי יוני לוקסנברג ואריאל קליקשטיין. השניים החלו לעבוד ביחד לפני כעשר שנים, והם בנו ביחד מאות אתרי אינטרנט - לוקסנברג כמעצב וקליקשטיין כמפתח. קליקשטיין עבד לפני כן במשרד פרסום, שם נולד הצורך לפתח אתרים, והוא היה פעיל מאוד בקהילה של וורדפרס בישראל.

לוקסנברג מספר כי הם בנו אתרים אינטרנט לחברות כמו ביתילי ומשק צוריאל. "זה לא היה תהליך טוב, ולא הצלחנו לעשות מזה כסף. לא קיבלנו את זה שמשהו לא עובד בשיטה הזאת כבעלי מקצוע. ניסינו להבין איך אנשים אחרים עובדים, והבנו שיש כאב אמיתי".

ב-2013 הם השיקו גרסה ראשונה של המוצר, ב-2014 השיקו גרסה שנייה, ולאחר שנתיים נוספות השלימו את הפיתוח של הגרסה השלישית. עד אז הם התקיימו מבניית האתרים, וב-2016 החליטו להקים את החברה. היום מעסיקה אלמנטור קרוב ל-130 עובדים, מתוכם כ-90 ברמת גן. שאר העובדים מפוזרים ברחבי העולם כחלק מצוותי תמיכה.

החברה הגיעה לרווחיות כמה חודשים לאחר הקמתה ועד היום היא רווחית. "אנחנו נותנים מענה במיידי, ולכן המשתמש שולף את כרטיס האשראי. קיבלנו במהלך הזמן הרבה פניות. כל הזמן חשבנו שאנחנו לא צריכים את זה ולמה אנחנו צריכים כאב ראש של קרנות הון סיכון. אבל אז היה שלב שהסתכלנו פנימה וניסינו לחשוב איך אנחנו עושים את המקפצה הבאה, והבנו שזה לא רק עניין של כסף. ואז הייתה פנייה מטל (מורגנשטרן מלייטספיד), והייתה כימיה מטורפת, והבנו שיש להם הרבה איך לעזור לנו - לבנות את החברה, מטריקות, כוח-אדם", מספר לוקנסבורג.

לפני כמה חודשים גייסה אלמנטור את כפיר ביטון לתפקיד של CRO - chief revenue officer. ביטון מסביר כי "יש צורך להפוך את המסלול של הלקוח לרציף, ושהוא לא ירגיש במעברים בין ה-Marketing לתמיכה, למשל. החוויות לא בהכרח מסונכרנות ומכוילות בגלל המעבר בין המחלקות. אנחנו חושבים שזאת הדרך לתת ללקוח ערך לכל אורך הדרך".