לאחר שהבעלים מכרו מניות ביותר מחצי מיליארד שקל: חרדת קורונה "גילחה" 2.4 מיליארד שקל משווי מלונות פתאל

מניית חברת המלונות של דוד פתאל צנחה בכ-7% בבורסת תל אביב, והשלימה ירידה של 30% מתחילת השנה • בעקבות הירידה, שווי השוק של החברה הצטמק לכ-5.6 מיליארד שקל • רשת מלונות דן צופה ירידה ברווחיות התפעולית שלה ברבעון הראשון

דוד פתאל / צילום: איל יצהר
דוד פתאל / צילום: איל יצהר

על רקע התפשטותו של וירוס קורונה בעולם, המשיכה היום מניית חברת המלונות פתאל החזקות  לאבד גובה. המניה צנחה בכ-7% בבורסת תל אביב, והשלימה ירידה של 30% מתחילת השנה. בעקבות הירידה, שווי השוק של החברה הצטמק לכ-5.6 מיליארד שקל (ירידה של 2.4 מיליארד שקל).

פתאל החזקות, הנמצאת בשליטת דוד פתאל, מייסד החברה שמכהן בתפקיד היו"ר והמנכ"ל, פועלת בישראל ובאירופה. לפני כשלושה שבועות עדכנה החברה בדיווח לבורסה כי "על פי הערכה ראשונית שביצעה, צפויה בחודשים הקרובים, הן בישראל והן באירופה, ירידה לא מהותית בהכנסות החברה, בעיקר בגין ביטול הזמנות קיימות בשילוב עם ירידה מסוימת בהזמנות עתידיות, שלהערכת החברה, ניתן לייחסן לאירוע נגיף הקורונה".

במקביל, היום דיווחה חברת מלונות דן , הפועלת בעיקר בישראל (להוציא מלון אחד בהודו), כי היא צופה ירידה ברווחיות התפעולית של החברה ברבעון הראשון לשנת 2020 בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד. זאת, בעיקר בגין ביטולי הזמנות קיימות ובגין ירידה מסוימת בהזמנות עתידיות, שאותן מייחסת החברה לאירוע נגיף קורונה והשלכותיו. החברה לא פרסמה הערכה כספית באשר לנזקים שהיא מעריכה. מניית דן נסחרה היום בעלייה קלה, אבל מתחילת השנה רשמה ירידה של 6% - ושווייה של החברה בבורסה הגיע לכ-3 מיליארד שקל.

חברת פתאל החזקות הנפיקה את מניותיה בראשונה לפני כשנתיים וגייסה כ-500 מיליון שקל בבורסת תל אביב, לפי שווי של כ-4.5 מיליארד שקל "אחרי הכסף". למרות הירידות החדות שרשמה באחרונה, משקיע שרכש מניות בהנפקה שביצעה פתאל - עדיין נהנה מתשואה של 26%.

בעל השליטה דוד פתאל ובת זוגו לשעבר הדסה ניצלו את מחירי השיא במניה, ומכרו אשתקד מקצת מהחזקותיהם תמורת כ-550 מיליון שקל - עיקר התמורה (457 מיליון שקל) של דוד פתאל והיתרה (93 מיליון שקל) של הדסה.

רשת מלונות פתאל, שהוקמה במרץ 1999, מפעילה כיום כמעט 42 אלף חדרים ב-216 בתי מלון ב-19 מדינות בעולם. בישראל מפעילה הרשת 46 בתי מלון, מתוכם 26 בבעלות מלאה או חלקית. באירופה מפעילה פתאל 170 בתי מלון, מתוכם 61 בבעלות מלאה או חלקית.