משרד הבריאות השיק אפליקציית מידע על נגיף הקורונה

ניתן להתקין את אפליקציית Cronapp במכשירי אפל ואנדרואיד • האפליקציה כוללת, בין השאר, הדרכה לאופן ההתגוננות בפני וירוס הקורונה, הודעות ועדכונים שוטפים ישירות מחמ"ל משרד הבריאות

מגיעים להצביע באוהל המבודד לישראלים שיש סיכוי שנדבקו / צילום: Mahmoud Illean, Associated Press
מגיעים להצביע באוהל המבודד לישראלים שיש סיכוי שנדבקו / צילום: Mahmoud Illean, Associated Press

משרד הבריאות הודיע היום (ד') על אפליקציית מידע ותמיכה בנושא הקורונה, בשם Cronapp, אותה ניתן להתקין במכשירי אפל ואנדרואיד. האפליקציה פותחה בשיתוף פעולה עם חברת בילונג לייף, חברה לפיתוח תוכן עבור קהילות חולים ותקשורת בין חולים לרופאים ולחולים אחרים.

אפליקציית Coronapp של משרד הבריאות / צילום: צילום מסך
 אפליקציית Coronapp של משרד הבריאות / צילום: צילום מסך

האפליקציה כוללת הדרכה לאופן ההתגוננות בפני וירוס הקורונה, הודעות ועדכונים שוטפים ישירות מחמ"ל משרד הבריאות, מסלולי חשיפה לקורונה, דיווח על בידוד בית, הדרכה לגבי אופן השהייה בבידוד וקהילות לתמיכה וחיזוק החוסן.

אסתי שלי, מנהלת בריאות דיגיטלית במשרד הבריאות, אמרה כי: "כלים דיגיטליים הם חלק בלתי נפרד מהיכולת להתמודד עם התפרצות הנגיף בישראל. משרד הבריאות עושה מאמצים לשתף פעולה עם האקוסיסטים החזק של חברות בריאות דיגיטלית שקיים בישראל. אני רוצה להודות לחברת בילונג על ההירתמות המהירה ושיתוף הפעולה ההדוק איתנו.״

אלירן מלכי, מנכ״ל בילונג: ״הדחיפות בעצירת ההתפשטות וההדבקה של נגיף הקורונה, מחייבת את כולם להירתם ואנחנו גאים שנעשה שימוש ביכולות הטכנולוגיות שלנו למאבק זה לטובת הציבור הרחב והציבור בבידודי בית. ברצוני להודות לצוות המדהים של משרד הבריאות, שפועל ללא לאות מסביב לשעון בכדי לתת מענה הולם יעיל ואיכותי לציבור תוך אימוץ יכולות וטכנולוגיות חדשניות ועוד שיתווספו בקרוב".

אפליקציית הקורונה הישראלית ניתנת להתאמה גם לשימוש בחו"ל ומול גורמים מומחים שאינם חלק ממערכת הבריאות במדינות היעד.

ביולנג לייף גייסה לפני חצי שנה 14 מיליון דולר. את הגיוס הובילה חברת IQVIA, חברת ענק בתחום המידע הרפואי הנסחרת לפי שווי של 31 מיליארד דולר.