כך נערכת התעשייה המקומית להשבתה אפשרי של המשק

משרד הבריאות והתאחדות התעשיינים סיכמו על נוהלי עבודה חדשים שיאפשרו את רציפות הפעילות במפעלים תוך צמצום סכנת ההידבקות למינימום

רון תומר / צילום: פאול אורלייב
רון תומר / צילום: פאול אורלייב

משרד הבריאות והתאחדות התעשיינים סיכמו על נוהלי עבודה חדשים שיאפשרו את רציפות הפעילות במפעלים תוך צמצום סכנת ההידבקות למינימום. הנוהלים החדשים מופצים בשעות האחרונות על-ידי התאחדות התעשיינים למפעלים השונים. ההמלצות כוללות צעדים שמטרתם היא להקטין את החשיפה של העובדים אחד לשני כך שהנזק במקרה של הידבקות אחד העובדים יהיה מוגבל.

בנוסף לנוהלים החדשים נערכים בתעשייה למצב של השבתה חלקית של המשק, במסגרת זו נערכים במפעלים להגדרת פעילויות הליבה ההכרחיות להמשך רציפות עסקית בשרשרת האספקה, וזיהוי העובדים הקריטיים בכל מפעל להמשך פעילות, במקביל להיערכות לציוד העובדים בציוד מגן, מוצרי חיטוי לעובדים ומשטחים ומרחבים מבודדים במפעלים.

נשיא התאחדות התעשיינים, ד"ר רון תומר אמר כי "המשק הישראלי נמצא באחד האתגרים הגדולים בתולדותיו. אני שמח שבעת הזו הממשלה פתחה ערוצי הדברות מקצועיים עם התעשייה הישראלית ונבטיח ביחד את המשך הפעילות התעשייתית ואת המשך הספקת המוצרים למשק הישראלי. נאפשר לתעשייה הישראלית להמשיך לפעול בתנאים שהוסכמו עם משרד הבריאות ונבטיח שמנוע הצמיחה של המשק ימשיך לפעול גם לאחר המשבר ולסייע ביציאה ממנו".

מדובר בין היתר בהצבת עמדות חיטוי ידיים ברחבי המפעל, צמצום ישיבות מרובות משתתפים למינימום הנדרש ומעבר לישיבות דיגיטליות, ביטול ביקורי חוץ לא הכרחיים במפעל, החתמת מבקרים וקבלנים קבועים על הצהרת בריאות והפרדה בין עובדי מטה לייצור בפעילויות שונות. לצד זאת פועלים בתעשייה להרחבת אפשרויות ההעסקה מרחוק ומעבר יזום לעבודה מרחוק ככל שניתן.

המלצות נוספות כוללות חלוקת צוותים קריטיים לתת-קבוצות, שמירה על מרחק 2 מטרים בין העובדים בקווי היצור ככל שניתן, הימנעות מהתכנסות עובדים לא הכרחית, עבודה בצוותים קבועים ככל הניתן, יציאה להפסקות וארוחת צהרים בקבוצות קטנות וקבועות ושמירה על מרחקי 2 מטרים בין שולחנות בחדר האוכל, חיטוי עמדות העבודה ומוקדי התכנסות בין משמרות, הימנעות מחפיפה בין עובדי המשמרות והרחבת אפשרויות העסקה מרחוק. בנוסף ייעשו התאמות בסידורי הסעה ובהם הקטנת מספר עובדים בהסעות, פתיחת חלונות ועידוד הגעה ברכב פרטי.