בלי להוריד מהפרודקטיביות: חמש אפליקציות לעבודה מהבית

לראות ולשלוט מרחוק במחשב שבמשרד, רשת חברתית לצורכי עבודה ומערכת גמישה לניהול משימות מורכבות • הנה האפליקציות שאתם צריכים להכיר כדי להקל על העבודה מהבית

עבודה מהבית / צילום: shutterstock, שאטרסטוק
עבודה מהבית / צילום: shutterstock, שאטרסטוק

מיקרוסופט Teams - רשת חברתית לצורכי עבודה
כלי העבודה המשותפת של מיקרוסופט הוא פלטפורמה לשיתוף פעולה בין עובדים. מעין רשת חברתית משודרגת, שבנויה כולה לצרכים של עובדים, ופועלת בתיאום עם יתר הכלים של מיקרוסופט365 כמו אקסל, וורד ואאוטלוק. דמיינו את הפיד בפייסבוק, רק כזה שמעדכן על המתרחש בחברה, ושממנו אפשר להיכנס לדיונים שונים על משימות ופרויקטים, לשתף ולערוך מסמכים, לערוך שיחות פרטיות ושיחות ועידה, ולנהל יומן פגישות משותף. אפשר גם לקיים אירוע מקוון של עד עשרת אלפים משתתפים בזמן אמת תוך שילוב של למשל, מצגות פאוורפוינט. למערכת תכונות נוספות שעשויות להפוך אותה למתאימה למגזרים מסוימים כמו מערכת ניהול משמרות, כמן למשל כזו הנחוצה במגזר הרפואי. בעקבות משבר הקורונה הכריזה מיקרוסופט כי בחצי השנה הקרובה השימוש במערכת יהיה בחינם. מגזר נוסך הוא החינוך: הכלי Teams for Education מאפשר לצוותי חינוך ולתלמידים שיעורי וידאו מקוונים או מוקלטים, שיחות בצ'אט או וידאו, שיתוף קבצים ושימוש בכלים המקוונים של אופיס, שיעורי בית ומבחנים, וניהול משימות.

Remote Desktop - לראות ולשלוט מרחוק במחשב שבמשרד
לא מדובר בשם של מוצר אלא בשם כולל לכלי שליטה מרחוק במחשב, שמאפשרים לראות ולשלוט מרחוק במחשב שנמצא במשרד, דרך אפליקציה בנייד או דרך המחשב בבית. במקומות עבודה מסודרים הפעלת פונקציה זו נמצאת תחת אחריות של צוותי המיחשוב של החברה. עסקים קטנים שמנהלים את ענייניהם ממחשבים במשרד עשויים לרצות להפעילו כדי לקבל נגישות לחומרים ששמורים במחשב שבמשרד או כדי לסייע לעובדים. קיים כלי מובנה במערכת ההפעלה וינדוז, וגם גוגל מציעה כלי שכזה להורדה.

Zoom Video Communications - ישיבות וירטואליות עם שלל פיצ׳רים
בלי קשר לעבודה מהבית, פלטפורמת שיחות הוועידה זום היא השם הכי חם בתחום. זום מציעה שיחות וידאו באיכות גבוהה עם שלל פיצ'רים שחביבים על אנשי עולמות הטכנולוגיה שזקוקים לכלי אינטואיטיבי ולא מורכב מדי שמאפשר פגישות מרובות משתתפים וובינרים (סמינרים מקוונים, או הרצאות) עם אינטגרציה למצגות קטעי וידאו וכו'. פלטפורמות וידאו מוכרות אחרות הן סקייפ של מיקרוסופט או Duo ו-Hangouts של גוגל. גוגל הודיעה כי לקוחות החבילה העסקית G Suite ייהנו בחינם מכל הפיצ'רים המתקדמים של שיחות הוועידה, לפחות עד 20 ביולי 2020.

גוגל Drive וגוגל Docs - לעסקים קטנים ובלי ללמוד ממשק חדש
פלטפורמות הענן של גוגל ליצירת, אחסון ושיתוף מסמכים מתחרות בשירותים המקבילים של אופיס - כמו מעבד תמלילים, גיליונות אלקטרוניים, לוח שנה וניהול דואר (ג'ימייל) ומעניקות גם הם אפשרויות עבודה משותפת בסיסית כמו צ'אט ותגובות בגוף המסמך שיחה. אמצעי פשוט ונוח יחסית לעסקים קטנים ופרילנאסרים שלא רוצים להסתבך עם לימוד של ממשקים חדשים.

Slack או Monday - מערכת גמישה לניהול משימות מורכבות

סטארט-אפים פופולרים בקרב אנשי הייטק שמתחרים במיקרוסופט Teams. מאפשרים לקיים דיונים מקצועיים בטקסט, צ'אטים פרטיים ושיחות וידאו פשוטות. המיוחד בשניים הוא המבנה - שמורכב מ"ערוצים" או "לוחות" שונים, על פי נושאים שאותם מגדירים המשתמשים - במקום על פי מבנה קבוע נוקשה שמוכתב על ידי המערכת.

מסיבה זו הם מתאימים במיוחד לחברות ולצוותים שזקוקים למערכת גמישה לניהול משימות מורכבות. לא תמצאו שם כלי שיחות ועידה מתקדמים, אך קיימת אינטגרציה עם כלים כמו זום, Hangouts או סקייפ.