מנכ"ל ביג: דרישת המשטרה לאבטח קניון ריק בגלל סופר-פארם - ניתוק

מדובר בהתבטאות חריגה נגד משטרת ישראל • "אנחנו רגילים למשטרה מנותקת ששמה קצוץ על עסקים אבל גם במשבר ענק שכזה?" • הפוסט נמחק לאחר זמן קצר •  המשטרה בתגובה: שעת חירום לאומית זו בוחר מנכ"ל חברה גדולה במשק להשתלח באופן בוטה ומכוער בעשרות אלפי שוטרים"

אחרי ההקלות לשוכרים: מנכ"ל ביג, חי גאליס, פרסם פוסט נסער בפייסבוק נגד משטרת ישראל. גאליס יצא נגד הדרישה להחזיק צוות שלם של שומרים בקניון ריק וסגור בשביל חנות פארם אחת שפתוחה, וטען: "זה כסף שאין מי שישלם אותו".

וכך כתב גאליס, מנכ"ל קבוצת ביג: "משטרת ישראל, תתביישו לכם. חוסר קשר למציאות כלכלית קשה במצב משבר שעוד לא היה כמותו". גאליס ציטט מסמך עליו חתומה רמ"ד רישוי במשטרת ישראל, אותו הוא מכנה "דרישה הזויה לצוות שלם של שומרים בקניון ריק בשביל חנות סופר-פארם שמשרתת את הציבור".

לדברי גאליס, "זה ניתוק, זו לא ערבות הדדית. אנחנו רגילים למשטרה מנותקת ששמה קצוץ על עסקים, אבל גם במשבר ענק שכזה? זה מיותר, זה טיפשי, וזה עולה כסף שאין מי שישלם אותו. אין שוכרים בקניון - יש לקוחות בודדים שהגיעו לסופר-פארם. לא צריך שמירה". גאליס התבטא בחריפות בשונה מהרגלו וכינה את משטרת ישראל "מנותקים".

לאחר זמן קצר מחק גאליס את הפוסט שפרסם. בתוך כך נציין כי התווספו הקלות בנוגע להסדרי האבטחה בקניונים ברחבי הארץ.

ממשטרת ישראל נמסר בתגובה: "לא נותר לנו אלא להצר שבשעת חירום לאומית זו, בוחר מנכ"ל חברה גדולה במשק, שאמור לשמש דוגמה לעובדיו, להשתלח באופן בוטה ומכוער בעשרות אלפי שוטרי משטרת ישראל, שפועלים במסירות ובחירוף-נפש מסביב לשעון לשמירה על שלומו ובריאותו של הציבור. אנו מגנים בכל תוקף את השתלחות זו וגם את קריאתו הפסולה לציבור הגולשים לעשות שיימינג כלפי המשטרה.

"כמו בעתות שגרה, כך גם בעת הזו - המשטרה תמשיך לפעול באחריות ומתוך מחויבות לשלום האזרח וביטחונו, תוך איזון בין הצורך בשמירה על שלום הציבור לבין הקלה על בעלי העסקים ככל שניתן. בהתאם להנחיות המתעדכנות כל העת ולצו בריאות העם, הוחלט על-ידי הגורמים המקצועיים במשטרה על הקלות בהסדרי האבטחה בקניונים. נמשיך לפעול במסירות, במקצועיות ובשיקול-דעת למען אזרחי ישראל".

גאליס יצא באמירות הללו לאחר שקבוצת הנדל"ן המניב ביג יצאה בהודעה חריגה לשוכרים בנוגע לתשלום עבור חודש מרץ 2020: "בקניונים הסגורים של הקבוצה בערים בית שמש, טבריה, ירכא ובת ים השוכרים יזוכו באופן מלא על שכר הדירה ששולם עבור הימים בהם הקניונים נסגרו על-פי החלטת הרשויות", כתב גאליס במכתב שהועבר לשוכרים.

עוד ציין גאליס במכתב לשוכרים כי "במרכזי ביג הפתוחים שעדיין פעילים נבצע בסיום החודש בדיקת עומסים, ובעת הצורך נזכה בהתאם לאחוז מהפדיון החוזי. במקרה שהמרכזים ייסגרו בהמשך החודש, ביג תזכה את ימי הסגירה ותבצע בדיקת עומס על ימי העבודה בפועל".

מדובר בהחלטה הנוגעת לדמי השכירות ששילמו הקמעונאיות השונות כבר לפני כשבועיים, זאת לאחר שבסוף השבוע האחרון התקבלה החלטת הרשויות בישראל להטיל סגר מלא על הקניונים בניסיון לצמצם את התפשטות נגיף הקורונה.