ביג תחזיר לשוכרים בקניונים הסגורים את דמי השכירות על חודש מרץ

מנכ"ל ביג, חי גאליס: "בקניונים הסגורים בבית שמש, בטבריה, בירכא ובבת ים השוכרים יזוכו באופן מלא על שכר הדירה עבור הימים בהם הקניונים נסגרו; במרכזי ביג הפתוחים נזכה בעת הצורך בהתאם לאחוז מהפדיון החוזי" • מנכ"ל פוקס, הראל ויזל: "קבוצת ביג מוכיחה מהי שותפות"

קבוצת הנדל"ן המניב ביג  יצאה היום (ג') בהודעה חריגה לשוכרים בנוגע לתשלום עבור חודש מרץ 2020: "בקניונים הסגורים של הקבוצה בערים בית שמש, טבריה, ירכא ובת ים השוכרים יזוכו באופן מלא על שכר הדירה ששולם עבור הימים בהם הקניונים נסגרו על-פי החלטת הרשויות" - כך כותב היום חי גאליס, מנכ"ל הקבוצה, במכתב שהועבר לשוכרים.

עוד מציין גאליס כי "במרכזי ביג הפתוחים שעדיין פעילים נבצע בסיום החודש בדיקת עומסים, ובעת הצורך נזכה בהתאם לאחוז מהפדיון החוזי. במקרה שהמרכזים ייסגרו בהמשך החודש, ביג תזכה את ימי הסגירה ותבצע בדיקת עומס על ימי העבודה בפועל".

מדובר בהחלטה הנוגעת לדמי השכירות ששילמו הקמעונאיות השונות כבר לפני כשבועיים, זאת לאחר שבסוף השבוע האחרון התקבלה החלטת הרשויות בישראל להטיל סגר מלא על הקניונים בנסיון לצמצם את התפשטות נגיף הקורונה. 

ויזל: "קבוצת ביג מוכיחה מהי שותפות"

אחרי ששלח בסוף השבוע האחרון מכתב לבעלי המרכזים המסחריים והקניונים בו הודיע כי יקפיא את דמי השכירות והניהול לקניונים, הראל ויזל, בעל השליטה ומנכ"ל קבוצת פוקס, הגיב לפרסום ב"גלובס" על המכתב של ביג.

"חברות רציניות ואחראיות נבחנות בשעת משבר. בפעם האלף קבוצת ביג מוכיחה מהי שותפות, ותמיד רואה עין בעין את הצלחתה - אבל גם את הצלחת השוכרים", אומר ויזל, ששובר כעת שתיקה של כשנתיים בתקשורת.

עוד הוסיף ויזל: "אין לי שום ספק שיתר בעלי הקניונים בישראל ילכו אחרי ביג ולא יגבו שכר דירה ודמי ניהול על הימים שבהם הממשלה הודיעה על סגירת הנכסים, ושגם הם ילכו בגישה הזו בצו השעה. ברור שאי-אפשר לגבות שכר דירה על פעילות במקומות שהמדינה הורתה לסגור".

קבוצת פוקס שבניהולו של ויזל - בדומה לקמעונאיות אחרות בתחום האופנה, הריהוט וביתר הקטגוריות הפועלות בקניונים - מתמודדת בימים אלה עם החלטות דרמטיות בנוגע להתנהלות בתוך התפשטות הקורונה בישראל וצעדי המנע הננקטים על-ידי המדינה. כך, פוקס, שמעסיקה כ-8,500 עובדים, הוציאה בתחילת השבוע את רובם לחופשה ללא תשלום, כשגם ויזל עצמו הודיע כי לא יקבל שכר מתחילת השבוע.

ויזל הוסיף: "אין לי שום ספק שיום לאחר התקופה הקשה הזו, מדינת ישראל תחזור להיות חזקה כפי שהייתה לפני המשבר, אבל כל בעלי העסקים יזכרו מי היה איתם בשעת המשבר, וכמה הוא תמך".