הנגיף נגד מחיר למשתכן: יופסקו כנסי הזוכים ובחירת הדירות

הזוכים בתוכנית הדיור הממשלתית יוכלו לדחות את החתימה על החוזים • מהצד השני היזמים יורשו להחתים זכאים יחידים

פרויקט מחיר למשתכן ביבנה / צילום: אייל פישר
פרויקט מחיר למשתכן ביבנה / צילום: אייל פישר

נגיף הקורונה מכניס גם את תוכנית מחיר למשתכן להקפאה. בהודעת וואטסאפ ששלחה חברת "אשד-טל אסף פרויקטים" (אחת משתי חברות הבקרה של הפרויקט) לזוכים בהגרלות נאמר כי בעקבות הנחיות משרד הבריאות והנחיות משרד השיכון, יבוטלו ימי בחירת הדירה והכנסים שתואמו מול הזוכים.

בהודעה נכתב כי "יזמים שרוצים להמשיך להחתים על חוזים ייתכן ויוכלו לעשות זאת לזוכה יחיד או לזוג זוכים (אחד בכל פעם ובהתאם להנחיות משרד הבריאות). אולם זוכים שאינם יכולים להגיע יוכלו לדחות את החתימה. כך שמי שלא יכול להגיע לחתימת החוזה, יקבעו לו מועד שיחייב אותו". יצוין כי רק בימים האחרונים פורסמו תוצאות ההגרלה ה-11 שקיימה המדינה למאות דירות בצפון.

שרת הבינוי והשיכון ד"ר יפעת שאשא ביטון אישרה את הדברים ופרסמה כי "לנוכח ההתפתחויות והרצון לשמור על בריאות הציבור מחד ושמירת זכויות הרוכשים בבחירת הדירה מאידך, החלטנו על הפסקת הליך בחירת הדירות עד שהמשק יחזור לפעילות סדירה יותר.

"במצב הנוכחי, חלק מהזוכים היו עלולים לוותר על זכותם ומבחינתנו חובה לשמור עליה. בד בבד, הגדרנו את ענף הבנייה כענף חיוני על מנת להמשיך בבניין הארץ, ככל הניתן".

תוכנית מחיר למשתכן היא תוכנית הדגל הממשלתית בשוק הדיור שהוביל משרד האוצר מאז שנת 2015. התוכנית מבוססת על הנחות לרוכשי הדירות ומנגד סבסוד הקרקעות ליזמים כדי שיוכלו לתת את ההנחות לרוכשים. ההנחה הסופית לרוכשי הדירות יכולה להגיע למאות אלפי שקלים מתחת למחירי השוק. עד היום נערכו 11 הגרלות בהן לקחו חלק מעל למאה אלף משקי בית.