אלשטיין יזרים עוד 12 מיליון שקל לאי.די.בי לצורך תשלום הריבית למחזיקי אג"ח י"ד

הכסף ישמש לפירעון תשלום הריבית בסך של 11 מיליון שקל למחזיקי אגרות החוב של החברה מסדרה י"ד • אלשטיין כבר הזרים מאז מאי 2014 סכום עתק של קרוב ל-3 מיליארד שקל

אדוארדו אלשטיין / צילום: איל יצהר
אדוארדו אלשטיין / צילום: איל יצהר

חברת אי.די.בי פיתוח דיווחה הערב כי בעל השליטה אדוארדו אלשטיין הסכים להזרים לקופתה סכום של 12 מיליון שקל באמצעות חברת דולפין שבשליטתו. הכסף ישמש לפירעון תשלום הריבית בסך של 11 מיליון שקל למחזיקי אגרות החוב של החברה מסדרה י"ד.

מדובר בהמשך התמיכה של אלשטיין באי.די.בי, אליה כבר הזרים מאז מאי 2014 סכום עתק של קרוב ל-3 מיליארד שקל. אלשטיין הגיע בשבוע שעבר לישראל ומאז עוסק בטיפול במצב המורכב אליו נקלעה אי.די.בי בצל משבר הקורונה העולמי.

בהמשך למכתב ששלחה בשבוע שעבר ועדת הביקורת של אי.די.בי ליו"ר ולבעל השליט אלשטיין, ובו דרישה להעברה מיhדית של כסף לחברה בסך של לפחות 40 מיליון שקל, דיווחה הערב אי.די.בי כי היא פנתה לבעל השליטה אלשטיין וגיבשה מתווה פעולה, בהסכמה עם הוועדה. זאת, בשים לב להתפשטותו של נגיף הקורונה בארץ ובעולם, ובשים לב גם לנסיבות הקיצוניות שנוצרו והתנודתיות חסרת התקדים בשוקי ההון.

לפי המתווה שסוכם בדירקטוריון אי.די.בי, בין בעל השליטה אלשטיין וחברת דולפין לחברי וועדת הביקורת של אי.די.בי, הודיעה הוועדה כי היא מעדכנת את המכתב, כך שסכום הדרישה להזרמה מבעלת השליטה יעמוד על כ- 12 מיליון שקל, וזאת במקום סכום הדרישה המקורי שעמד על 40 מיליון שקל.

מתוך סכום זה, סך של כ-11 מיליון שקל יועבר כאמור כתשלום הריבית למחזיקי אגרות החוב (סדרה יד') של החברה, העומדת לתשלום ביום 30.3.2020, בהתאם לתנאי שטר הנאמנות לאגרות החוב האמורות. יתרת הסכום, יחד עם מקורותיה הקיימים של החברה, ישמשו על-ידי הנהלת החברה לביצוע תשלומים שוטפים הנדרשים לחברה לצורך פעילותה השוטפת.

עוד נקבע כי הנהלת החברה תפעל לעדכון של התחייבויותיה כלפי מחזיקי אגרות החוב של החברה מכוח כתב ההתחייבות של החברה מיום 24.10.2019, בשיתוף פעולה עם נציגיהם של מחזיקי אגרות החוב, לתקופה של 90 ימים. במהלך התקופה זו, החברה תפעל יחד עם בעלת השליטה לגיבוש תוכנית ומתווה פעולה בקשר עם מצבה הכספי של החברה ולצורך המשך שירות התחייבויותיה. על-פי מקורבים לנושא, המטרה הפעם היא למצוא במהלך תקופה זו פתרון מלא למצב הפיננסי של אי.די.בי אחת ולתמיד.

בנוסף, נקבע בידרקטוריון אי.די.בי כי החברה תשתף פעולה עם החברה הבת, אי.די.בי תיירות, ועם החברה הנכדה ישראייר, לצורך בחינת מספר אפשרויות או חלופות בקשר למצבה הפיננסי של ישראייר, ובכלל זה ביחס להלוואה שהועמדה לחברה על ידי אי.די.בי תיירות, שיתרתה עומדת על כ-18 מיליון שקל. בקבוצה לא מתכוונים בשלב זה להיכנע לדרישת בנק לאומי לפירעון של 5 מיליון דולר מהחוב של ישראייר כלפיו, עם אי.די.בי לא תפרע לישראייר לפחות 3 מיליון דולר מהתחייבויותיה אליה.