נתניהו לייב בפייסבוק: "המטרה היא להגיע להיקפים של בדיקות דם"

מוקף במנכ"ל משרד הבריאות, מנכ"ל משרד האוצר וראש המל"ל השיב ראש הממשלה על שאלות הגולשים בשידור חי בפייסבוק • בין השאלות שנשאלו: מדוע לא מטילים סגר מלא, מצבם של העצמאים וגם על ליל הסדר

מאיר בן שבת, משה בר סימן טוב, בנימין נתניהו ושי באב"ד / צילום: צילום מסך
מאיר בן שבת, משה בר סימן טוב, בנימין נתניהו ושי באב"ד / צילום: צילום מסך

ראש הממשלה בנימין נתניהו ערך הערב מפגש שאלות ותשובות בעמוד הפייסבוק שלו, כאשר לצידו ישובים מנכ"ל משרד האוצר שי באב"ד, מנכ"ל משרד הבריאות משה בר סימן טוב וראש המלל בן שבת. על השולחן בבית ראש הממשלה בבלפור ניצבו קופסת טישו ובקבוק אלכוג'ל לחיטוי ידיים.

 משה בר סימן טוב ובנימין נתניהו / צילום: צילום מסך
  משה בר סימן טוב ובנימין נתניהו / צילום: צילום מסך

נתניהו ציין כי המטרה היא להגיע להיקפים של בדיקות דם, שבעקבותיהן ניתן יהיה לשחרר כמה שיותר אנשים בריאים לעבודה. במקביל ציין כי מטרה נוספת היא בידוד האנשים החולים, על מנת שיפסיקו להדביק את הציבור.

דוברת ראש הממשלה שיר כהן הקריאה מן הצד את שאלות הגולשים. אחת מהן היתה מדוע לא מטילים כרגע סגר מוחלט לשבועיים. נתניהו השיב כי יש צורך באיזון בין הצרכים הכלכליים של המדינה והרצון לשמר על המשק פועל.

בר סימן טוב ציין כי 14 יום בידוד באמצעות סגר מוחלט לא בהכרח יפתור את הבעיה, כי כל אחד נדבק במועד אחר.

באשר לנושא אכיפת הבידוד על האנשים הנמצאים בפארקים, נתניהו ציין "אם הציבור לא יגיב לבקשתנו ולא ישתף פעולה, נשקול תוך 24 שעות הגברת האכיפה".

באשר לשאלת מצבם של העסקים הקטנים והעצמאיים, ציין מנכ"ל משרד האוצר שי באב"ד כי עד עתה הוקמה קרן ההלוואות, וכי הם העניקו דחיות בתשלומי ארנונה ומים. באב"ד ציין כי התוכנית הנוספת המתגבשת תפורסם בתוך יום-יומיים: "יהיו פתרונות גם עבור עסקים קטנים ועצמאיים שלא נהנים מן החל״ת".

נתניהו הוסיף כי לשם קידום הנושא הזה חייבים לעבור דרך התקציב ודרך הכנסת, ועבור כך חייבים ממשלת חירום לאומית.

שאלה נוספת מן הגולשים נגעה לליל הסדר. על כך השיב נתניהו כי "עדיף שתחגגו את ליל הסדר בחוג המשפחה הגרעינית".

ראש המל"ל ציין כי על אף שיש התקדמות משמעותית בנושא פיתוח החיסון, צריך להבין שבטווח הנראה לעין לא קיים אחד כזה, והמאמץ העיקרי מופנה להתנהגות מונעת ולבידודים חברתיים.

באשר לפיקוח ציבורי על מחירי המסיכות והאלכוג'ל, ציין מנכ"ל משרד האוצר שאם יהיו דיווחים בנוגע לניצול לרעה של המחירים, הם יפעילו צו פיקוח. נתניהו הוסיף כי "יש 200 מדינות המתחרות על מסיכות, סרבלים, מכונות הנשמה. אף אחד לא צפה שתהיה מגיפה עולמית כזו בעת הזו. יש מחסור בכל המדינות וגם שם מעלים מחירים".