אחרי סיטי: בנקים זרים נוספים דורשים מדלק פירעון מיידי של החוב

הבנקים הזרים דופקים בדלת של תשובה: מדובר בהלוואה בהיקף של 200 מיליון דולר, ממנו פרעה דלק כ-43 מיליון דולר, ובעוד הלוואה בגובה של 50 מיליון אירו • דלק דוחה את מועד פרסום הדוחות, המניה צוללת

בהמשך לטלטלה בשווקים שהפילה את מנייתה של קבוצת דלק  ואת ניירותיה לתשואת 'זבל', ובהמשך לדרישה של סיטי לפירעון החובות, בנקים נוספים דופקים על הדלת של קבוצת דלק שבשליטת יצחק תשובה

החברה דיווחה הבוקר על בנקים נוספים שדורשים את פירעון החוב בצל אי עמידה בהתניות הפיננסיות על פי הסכמי ההלוואה. מדובר בהלוואה של תאגיד זר, אותו דלק לא מציינת, בהיקף של 200 מיליון דולר, ממנו פרעה דלק כ-43 מיליון דולר. לפי הסכם ההלוואה, הבנק רשאי לדרוש פירעון מיידי של החוב אם חלה ירידה של מעל 50% בשווי סל של חברות הדומות לאיתקה, החברה בת של קבוצת דלק, וכן ירידה של מעל 50% בשווי מניית קבוצת דלק ובמדד ה-100 FTSE. 

בנק זר נוסף דורש את החזר ההלוואה בגובה של 50 מיליון אירו שניתנה באוגוסט 2019 ומועד פרעונה ב-2022. העילה להעמדתה לפירעון מיידי היא אירוע של חדלות פרעון בהלוואה אחרת. במקרה הנ"ל מדובר בדרישה של סיטי להחזר החוב, דרישה שכעת מעוכבת בשל צו ארעי שניתן מבית המשפט. 

דלק מציינת כי מסגרות האשראי והלוואות לזמן קצר בחברה ובדלק אנרגיה נכון לאתמול הינן בסך מצטבר של כ-923 מיליון שקל. כנגד הלוואות אלו שיעבדו החברה ודלק אנרגיה יחידות השתתפות של דלק קידוחים ומניות כהן פיתוח גז ונפט בשווי של 7.1 מיליארד שקל.

דלק מציינת בנוסף כי ברשותה "יתרת מזומנים בסך של כ-110 מיליון שקל וניירות ערך
סחירים הניתנים למימוש בזמן קצר בסך של כ-150 מיליון שקל. בנוסף, החברה צפויה לקבל תמורה בגין מכירת אחזקותיה ב-IDE בסכום של כ- 164 מיליון שקל".

בתוך כך דלק דוחה את מועד פרסום הדוחות הכספיים, ומנהלת בשעה זו שיחה עם מחזיק החוב.