תנובה | בלעדי

מנכ"ל משרד הבריאות מגבה את תנובה: "מבטיח לרשות הפלסטינית את בטיחות מוצריה"

הרשות הפלסטינית הפסיקה לרכוש מוצרים ממחלבת אלון תבור של תנובה, לאחר שהתגלה כי אחד העובדים במחלבה נדבק בקורונה • מנכ"ל משרד הבריאות לשר הכלכלה הפלסטיני: "אני מאשר כי כל מוצרי תנובה בטוחים לצריכה ומותרים לשיווק בישראל וברשות הפלסטינית"

מנכ"ל משרד הבריאות, משה בר סימן טוב / צילום: איל יצהר
מנכ"ל משרד הבריאות, משה בר סימן טוב / צילום: איל יצהר

"משרד הבריאות הישראלי מאשרר את בטיחות המזון של כל מוצרי תנובה" - כך כותב היום (ד') מנכ"ל משרד הבריאות, משה בר סימן טוב, במכתב ששלח לשר הכלכלה הפלסטיני חאלד עסילי, בהמשך לפרסום מוקדם יותר היום ב"גלובס" לגבי הפסקה זמנית של רכישת מוצרי חלב ממחלבת אלון תבור של תנובה על-ידי הרשות הפלסטינית, לאחר שהתגלה כי אחד העובדים במחלבה נדבק בווירוס הקורונה.

במכתבו לשר הפלסטיני, שהגיע לידי "גלובס", מבהיר בר סימן טוב כי "משרד הבריאות הישראלי מבקש להבטיח כי הוא מלווה את חברת תנובה מאז התפרצות וירוס הקורונה, כמו גם מאז שהתגלה כי אחד מעובדי מחלבת אלון תבור נדבק בנגיף". לכך מוסיף מנכ"ל משרד הבריאות הישראלי כי "אני מאשר כי כל מוצרי תנובה בטוחים לצריכה ומותרים לשיווק בישראל וברשות הפלסטינית".

בר סימן טוב ממשיך ואומר כי "נכון להיום אין כל הוכחה להדבקה בווירוס קורונה באמצעות מזון. לפיכך אין סכנה, ולא צפוי נזק מצריכה של מוצרי תנובה או כל מוצר מזון אחר בשל וירוס הקורונה".

כאמור, מוקדם יותר היום פורסם כי משרד הכלכלה הפלסטיני הורה על הפסקת רכישת סחורה מחלבת אלון תבור שבבעלות תנובה, המייצרת קוטג', גבינות לבנות, לאבנה, יוגורטים ומעדנים, וזאת לאחר שהתגלה כי עובד במפעל נדבק בווירוס, ו-15 עובדים נוספים נכנסו בשל כך לבידוד.

מתנובה נמסר בתגובה לצעד של משרד הכלכלה הפלסטיני: "אכן התקבלה פנייה ברוח זו, ואנו בוחנים את המניעים שלה ואת ההיגיון שעומד מאחוריה. הבהרנו את אשר הודענו אתמול: תנובה פועלת על-פי הנחיות קפדניות של משרד הבריאות ודואגת לחטא באופן מתמיד את כל אזורי הייצור. פעילות הייצור נמשכת כרגיל, וכל תהליכי ייצור המזון במחלבה הם בטוחים. לא קיימת כל סכנה של מעבר נגיף דרך מזון, וכל מוצרי קבוצת תנובה, ללא יוצא מהכלל, בטוחים לגמרי לשימוש".