ממשלת הימין המסתמנת: כ"ץ שר האוצר, ויכוח על שר המשפטים

מספר שרי הממשלה יעמוד בין 30 ל-34 איש • חוסן לישראל תקבל את משרדי המשפטים, החוץ והביטחון; והליכוד תקבל את  משרדי ביטחון הפנים והאוצר • גנץ יגיע הערב לפגישה אישית עם נתניהו בבלפור

ראש הממשלה בנימין נתניהו / צילום: Oded Balilty, Associated Press
ראש הממשלה בנימין נתניהו / צילום: Oded Balilty, Associated Press

עקרונות ממשלת הימין תחת בנימין נתניהו מתגבשים במהלך השבת. הערב יו"ר הכנסת בני גנץ צפוי להגיע לבלפור לפגישה אישית עם נתניהו. 

מספר שרי הממשלה יעמוד בין 30 ל-34 איש וזאת כדי לרצות את השאיפות הפרסונליות של שני הצדדים. על סעיף זה נמתחת ביקורת קשה שכן מדובר בניפוח גדול של הוצאות ממשלה בעידן שבו ידרשו צמצומים וגזרות כלכליות קשות.

משרדי המשפטים, החוץ והביטחון יהיו בידי מפלגת חוסן לישראל. בליכוד שואפים שחילי טרופר יהיה שר המשפטים, אך בחוסן לישראל עומדים על כך שאבי ניסנקורן יהיה שר המשפטים. משרדי ביטחון הפנים והאוצר יהיו בידי הליכוד. ישראל כ"ץ ישמש ככל הנראה בתפקיד שר האוצר.

ח"כ ניסנקורן מחוסן לישראל אמר היום כי מפלגתם דורשת הצבת יו"ר כנסת חדש ולא יסכימו לאפשר ליולי אדלשטיין לחזור לתפקיד.

בנוסף חוק יסוד הממשלה ישונה כך שנתניהו יוכל לכהן כממלא מקום ראש הממשלה בשלב השני כאשר הוא יחדל לכהן כראש ממשלה. במסגרת שינוי חוק יסוד הממשלה ממלא המקום יוכל לכהן בתפקידו (מקביל למעמד ראש ממשלה) עד לפסק דין חלוט בעניינו. בכך תיעקף הלכת דרעי-פנחסי אשר אסרה על שרים עם כתב אישום לכהן בממשלה. הנושא הזה מותיר פתח לליכוד לקדם את דוד ביטן, חיים כץ ושרים אחרים אם יועמדו לדין. הרוטציה בין נתניהו לגנץ תיכנס לפועל אחרי שנה וחצי.

סיעות ימין נוספות שירכיבו את הממשלה יקבלו תיקים מידי נתניהו והליכוד ויהיו ימינה, ש"ס ויהדות התורה.