אריאל קלנר הגיש תביעת לשון הרע ב-420 אלף שקל נגד תנועת "דרכנו"

קלנר, חבר הכנסת ה-21 ופעיל הליכוד, תבע את "דרכנו" לאחר שבמספר פרסומים יוחסו לו אמירות קיצוניות שכלל לא אמר • בתגובה לפניית "גלובס" הודתה "דרכנו" בטעותה וביקשה להתנצל בפני קלנר

אריאל קלנר / צילום: מתוך יוטיוב
אריאל קלנר / צילום: מתוך יוטיוב

חבר הכנסת ה-21 ופעיל הליכוד אריאל קלנר הגיש תביעת לשון הרע בסך 420 אלף שקל נגד תנועת "דרכנו", זאת לאחר שבמספר פרסומים יוחסו לו אמירות קיצוניות שכלל לא אמר. בתגובה לפניית "גלובס" הודתה "דרכנו" בטעותה וביקשה להתנצל בפני קלנר.

בתביעה, שהוגשה באמצעות עו"ד מיכאל דבורין, נטען כי "הנתבעת העלילה על התובע דברי-בלע, באמצעות משלוח הודעת דוא"ל למאות אלפי בני אדם הרשומים במאגר שלה. מדובר בהתבטאות חריפה ביותר והאשמה חריפה ביותר, אשר הטיחה הנתבעת קבל עם ועולם בתובע על לא עוול בכפו. אמירות אלה בתפוצה כל-כך רחבה השפילו את התובע וביזו אותו, תוך ידיעה ברורה (בפועל או בכוח) כי האמור בהודעות אלה אינו נכון, וכי תוצאת שליחת ההודעות בפומבי תהיה הרסנית ותפגע בשמו הטוב של התובע".

ב-9 למרץ הפיצה "דרכנו" הודעות מייל למאות אלפי אנשים החברים במאגר של התנועה, בה נטען כי "אריאל קלנר, מקום 37 בליכוד, פסע מהכנסת, מפיץ תמונת ראשי כחול לבן בכאפיות וקורא להם מחבלים". תנועת "דרכנו" המשיכה והפיצה טענה זו באמצעות עצומה עליה החתימה אזרחים ובאמצעות דף הפייסבוק שלה, הקורא לחתום על "למען אזרחות משותפת ונגד ההסתה והגזענות".

עו"ד דבורין טוען בכתב התביעה כי הדברים לא היו ולא נבראו, וכי "לא ברור כיצד השתרבב שמו לפרסום הנ"ל של הנתבעת על לא עוול בכפו. יודגש כי התובע לא הפיץ כאמור את תמונת ראשי כחול לבן בכאפיה, ובטח ובטח שלא כינה את ראשי מפלגת כחול לבן מחבלים".

בכתב התביעה נטען כי הדבר היחיד שהתובע עשה היה לפרסם פוסט המבקר בחריפות את כוונת כחול לבן להסתמך על הרשימה המשותפת לצורך הקמת ממשלת מיעוט. בפוסט מ-6 למרץ כתב קלנר כי "מחר נקרא: 'זָכוֹר אֵת אֲשֶׁר עָשָׂה לְךָ עֲמָלֵק'.

"העם היהודי לא שוכח גם אחרי 3,500 שנה את שונאיו. גם היום עוד לא תמה המערכה כנגד שונאינו - רוצחי הילדים, מבצעי הלינצ'ים האכזריים, מפוצצי האוטובוסים והמסעדות, שוחטי הילדים.

"לא נשכח גם את תומכי הרוצחים ומהללי השאהידים.

"ולעולם לעולם יזכור עם ישראל ולא ישכח את שותפיהם של תומכי הרוצחים ומהללי השאהידים. לדיראון עולם.

"בתמונה: תומכי הרוצחים ומהללי השאהידים ושותפיהם הפוטנציאליים.

"ערב שבת זכור תש"ף". 

מתוך דף הפייסבוק של פעיל הליכוד אריאל קלנר  / צילום: צילום מסך
 מתוך דף הפייסבוק של פעיל הליכוד אריאל קלנר / צילום: צילום מסך

כתב התביעה ממשיך ואומר כי כפי שניתן לראות, "בפוסט זה אין תמונה של ראשי כחול לבן בכאפיות, וקל וחומר שאין בו אמירה כי ראשי כחול לבן הם מחבלים, ואף לא כל רמיזה המתקרבת לכך".

מתנועת "דרכנו" נמסר ל"גלובס" בתגובה כי "חבר הכנסת לשעבר קלנר אמר ביטויים מסיתים קשים באותו הפוסט. בעוד שלטקסט הזה הוא צירף תמונה של ראשי מפלגות המרכז (גנץ) והרשימה המשותפת, את התמונה הספציפית שלהם עם כאפיות הוא לא פרסם. נפלה אצלנו טעות בתום-לב, שמקורה בעימוד באתר ynet. אנו מתנצלים בפני חבר הכנסת לשעבר על הטעות, ונתקן אותה גם בשאר הפרסומים שלנו".